بهره‌مندی بنگاه‌های تولیدی استان از تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه

سپهر اقتصاد-رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صمت استان قم از برخورداری بنگاه‌های تولیدی استان از تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 خبرداد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صمت استان قم در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بــرای بهره‌مندی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت از تسهیلات این ماده قانونی بیان کرد: بهره‌مندی از این تسهیلات در قالب ابلاغ دستورالعمل جزء 1 تا 9 بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کشور و تصویب و ابلاغ برنامه وزارت صمت از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت می‌پذیرد.

ناطق افزود: دارا بودن جواز تأسیس برای متقاضیان با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد، دارابودن یکی از مجوزهای پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات بازسازی و نوسازی، دارابودن یکی از مجوزهای پروانه بهره‌برداری و گواهی فعالیت صنعتی یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش از شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان است.

وی ادامه داد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیان است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و توان مدیریت و بازار مانعی برای راه‌اندازی یا افزایش تولید نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

ناطق خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و تأیید کارگروه استانی خواهد بود. مدت زمان برای سرمایه در گردش یک سال و برای سرمایه ثابت (دوره مشارکت و تنفس حداکثر 2 سال و برای دوره بازپرداخت حداکثر 5 سال) حداکثر 7 سال است.

وی در ادامه با توجه به فراگیری این تسهیلات برای مشاغل و کسب و کارهای خانگی، واحدهای تولیدی خرد، متوسط و بزرگ، دانش بنیان و صنایع تولیدی پیشران ( واحدهای تولیدی با بیشترین پیوند با سایر واحدهای تولیدی) اظهار کرد: با توجه به پیاده‌سازی و عملیاتی شدن فرآیند مربوطه در سامانه بهین یاب به نشانی https://www.behinyab.ir با عنوان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال سال 1400، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور نسبت به ثبت درخواست، پیگیری اقدامات لازم از طریق کارشناسان سازمان و بهره‌مندی از مزایای این تسهیلات اقدام نمایند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر