بهره برداری از دریاچه نمک قم مستلزم رفع ابهامات زیست محیطی است

سپهر اقتصاد- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم تاکیدکرد که رفع ایرادات، دغدغه ها و ابهامات جدی در رابطه با بهره برداری معدنی از دریاچه نمک، ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: جلسه بررسی مسائل زیست محیطی طرح بهره برداری از دریاچه نمک با حضور معاونان طبیعی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و سرمایه گذار پروژه برگزار شد.

وی با اشاره به فرآیند پیشنهادی سرمایه گذار جهت استحصال مواد معدنی از شورابه های دریاچه نمک در این جلسه، خاطرنشان کرد: ارائه طرح ارزیابی زیست محیطی دقیق و مبتنی بر واقعیت ها جهت رفع ایرادات، دغدغه ها و ابهامات جدی کارشناسی در رابطه با هرگونه فعالیت صنعتی و معدنی در دریاچه نمک ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به فرصت های اقتصادی دریاچه نمک، اشتغالزایی و تولید پایدار را از اولویت های این سازمان دانست و گفت: بدون تردید رعایت ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی به ویژه توجه به مصرف آب در تولید، مسأله بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت شود.

موسوی ظرفیت های گردشگری دریاچه نمک به عنوان اولویت استان قم در سند آمایش را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تجربه نشان داده است که عدم توجه به بایدها و نبایدهای زیست محیطی در امر تولید و توسعه، منجر به معضلات و چالش های جدی برای امنیت و سلامت عمومی جامعه خواهد شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر