بهره برداری از شبکه 5G همراه اول در قم

سپهر اقتصاد-شبکه 5G همراه اول بعد از شهرهای مشهد و تهران امروز در قم نیز راه اندازی شد.

بهره برداری از شبکه 5G همراه اول در قم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در آئین رونمایی از شبکه 5G که با حضور آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه قم، استاندار قم و نائب رئیس شرکت مخابرات برگزار شد، تکنولوژی و محتوا را دو بال پرواز خواند که باید همسان باهم تقویت شود.
وی پیشرفت تکنولوژی در کشور را سرعتی دانست و افزود : اما کشور از نظر محتوا در فضای مجازی ضعیف و کشوری اشغال شده است.
وی راه اندازی شبکه 5G را پیش از این در نزدیک‌ترین محل به بارگاه رضوی در مشهد مقدس بیان کرد و افزود: سایت همراه اول و باغ کتاب در مرحله دوم و نزدیک‌ترین محل به بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در مجتمع زمزم چهارمین محل راه اندازی این تکنولوژی است.
مدیرعامل همراه اول راه اندازی این تکنولوژی در مشهد و قم را نشان از نگاه معنوی همراه اول خواند و گفت: انتخاب هدفمند این دو محل متبرک با هدف غنی شدن محتوای معنوی در کنار تکنولوژی پیشرفته است.
آیت الله حسینی بوشهری در این آیین که در استانداری قم برگزار شد بر غنی سازی محتوای دینی در پهنه تکنولوژی ارتباطات تاکید کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر ما صحنه را خالی کنیم دیگران صحنه را اشغال کرده و رویکرد ضد دینی خود را تحمیل خواهند کرد.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه 5G در کشور گفت: این تکنولوژی‌ها با همت جوانان نخبه کشور در حالی به دست آمده که دشمن با خباثت خود تحریم‌های ظالمانه را بر ملت تحمیل کرده است.
آیت الله بوشهری نسل امروز را نسلی بالنده و جهادی دانست  و افزود: این نسل در حوزه‌های علمیه هم فراگیر شده اند که می‌توانند  برای تامین محتوای دینی در فضای مجازی کنونی ظرفیتی باشند.
استاندار هم تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات را در تمام عرصه‌های کنونی زندگی بشر تاثیرگذار و ضروری دانست و گفت: دیگر مرز‌های جغرافیایی نمی‌تواند مانعی باشد، زیرا جوامع با این تکنولوژی پرسرعت به هم پیوسته اند.
سرمست دوران کرونا را فرصتی برای محسوس‌تر شدن ضرورت به کارگیری تکنولوژی ارتباطات و فناوری خواند.
وی دولت الکترونیک را ضرورت کنونی جامعه دانست و گفت: تحقق دولت الکترونیک تنها با توسعه زیرساخت و ابزار فنی شکل خواهد گرفت.
امروز همچنین تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و شهرداری قم با موضوع شهر هوشمند امضا شد و قرار است تفاهم نامه‌ای بین آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و مدیرعامل همراه اول با هدف غنی سازی محتوای معنوی در فضای مجازی با بهره مندی از ظرفیت حوزه امضا شود.
در کشور بیش از صد میلیون سیم کارت خط همراه اول وجود دارد که بیش از شصت میلیون آن فعال است.
در استان قم هم یک میلیون و سیصد هزار خط تلفن همراه فعال است که با داشتن گوشی‌های با ظرفیت پشتیبانی از شبکه ۵ جی می‌توان از خدمات این شبکه بهره‌مند شوند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر