بهره مندی ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی قم از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

سپهر اقتصاد- مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه ۴۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در قم از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره می‌برند، گفت: کسب مهارت از اتلاف هزینه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  محمود تقی پور در برنامه گفتگوی خبری  سیمای مرکزقم گفت: قدم برداشتن با کسب مهارت و ایجاد تخصص‌های مختلف، متناسب و هماهنگ با نیاز‌های جامعه، موجب ارتقای پویایی و شادابی در میان قشر جوان می‌شود و از هدر رفت منابع انسانی و مالی در کشور جلوگیری خواهد کرد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم با تاکید بر اینکه کسب دانش، مهارت و فناوری‌های نوین یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصاد پایدار به شمار می‌رود، ادامه داد: در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناخت اهداف، مشکلات و چالش‌های پیش رو سبب همکاری تنگاتنگ میان منابع انسانی و مسئولان می‌شود و اشتغال زایی و بهبود بهره وری را در کشور رقم می‌زند. وی با اشاره به اینکه نظام آموزش فنی و حرفه‌ای مهمترین بخش پازل مهارت آموزی نظام آموزشی کشور شناخته می‌شود، افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای از جمله مهمترین رویکرد‌های این سازمان است. تقی پور با بیان اینکه توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستیابی به توسعه پایدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: رشد این محور، توسعه منابع انسانی و کلید آن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود. مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم در پایان گفت: نظام آموزش فنی و حرفه‌ای باید با سرمایه گذاری بر نیروی کار، تمام تلاش خود را در جهت نیل به توسعه پایدار به کار بگیرد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر