بومی‌سازی تولید گلیسیرین بهداشتی در قم

سپهر اقتصاد- شرکت آلی شیمی قم توانسته با تکیه به توان و دانش مهندسان جوان خود خط تولید گلیسیرین بهداشتی را که پیش از این در انحصار چند کشور خارجی بود بومی سازی کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ شرکت آلی شیمی قم توانسته با تکیه به توان و دانش مهندسان جوان خود خط تولید گلیسیرین بهداشتی را که پیش از این در انحصار چند کشور خارجی بود بومی سازی کند.
یک واحد صنعتی در قم با بومی‌سازی تولید گلیسیرین بهداشتی توانست گام‌های اولیه را برای خودکفایی در این محصول استراتژیک بردارد. شرکت آلی شیمی از شرکت‌های تابعه هلدینگ صنعت شوینده کشور محسوب می‌شود که در شهرک صنعتی شکوهیه قم با سابقه ۲۰ ساله توانست به دانش تولید گلیسیرین بهداشتی دست پیدا کند. گلیسیرین بهداشتی در صنایع غذایی و دارویی کاربرد بسیاری دارد که بیش از ۹۰ درصد از نیاز کشور هم اکنون از کشور‌های اروپایی و برخی از کشور‌های آسیایی وارد می‌شود نیاز صنایع کشورمان به این محصول سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن می‌باشد که این واحد صنعتی قادر است با تولید سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن بخشی از نیاز کشور را تامین کند. این شرکت در برنامه توسعه خود تا سال آینده این رقم را به دو برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد داد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر