تاکید استاندار قم بر تحقق دولت الکترونیک

سپهر اقتصاد- استاندار در دیدار سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم: شرایط فعلی بهترین فرصت برای استقرار دولت الکترونیک را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ استاندار  با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های مناسبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ایجاد شده که گام مهم و بلندی برای تحقق دولت الکترونیک است.
 سرمست با بیان اینکه در شرایط کرونایی تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شده اند سه خدمت خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند خاطرنشان کرد: صاحبان سرمایه نیز موظف هستند شرایط فعلی را درک کنند و در مسیر توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان حرکت کنند. سرمست پرونده الکترونیک سلامت را یکی از اقدامات مهم برای ایجاد دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: تمامی زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت باید فراهم شود تا مردم بتوانند به درستی از آن استفاده کنند. سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در این دیدار از وجود دو میلیون سیصد وهفتادو چهار هزار سیم کارت تلفن همراه در استان خبر داد وگفت: تلفن همراه در استان دارای ضریب نفوذ ۱۷۵ درصدی است یعنی به ازای هرنفر. یک وهفت دهم سیم کارت، در استان وجود دارد. غلام پور با بیان اینکه بعداز تهران والبرز بیشترین سیم کارت‌های کشور در قم فعال است افزود: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان، صدو بیست و یک درصد است و بیش از ۹۵ درصد از شهروندان از اینترنت تلفن همراه استفاده میکنند. وی همچنین ظرفیت پهنای باند استان را ۳۸۰ گیگابایت بر ثانیه عنوان کرد و گفت: شرکت‌ها و اپراتور‌هایی که خدمات اینترنتی ارائه میکنند تنها ۱۱۰ گیگابایت از این ظرفیت را اشغال کرده اند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر