تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به قم

همراهی مدیران استانی و شهری باعث تسریع در پیشرفت و آبادانی می‌شود

سپهر اقتصاد-استاندار قم گفت: با عنایت شخص رییس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان در زمان کوتاهی بعد از سفر ایشان به قم اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز قم، استاندار قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با تبریک چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: صداقت و پاسخگویی به مردم انتظار ما از مدیران است و اگر مشکلی در مسیر انجام امور است باید به مردم اطلاع رسانی شود.

سید محمد تقی شاهچراغی با بیان اینکه در آغاز خدمت گذاری به مردم در استانداری قم با نارسایی‌های فراوان و انباشته مواجه بودیم گفت: در راستای خدمت به مردم بر انتخاب مدیران پاسخگو و میدانی و مردمی تاکید کردیم.

استاندار قم با بیان اینکه برخی مشکلات قم، معطل تصمیم گیری برخی مدیران بود افزود: در گذشته عده‌ای حاضر نبودند حتی تصمیم بگیرند به همین دلیل برخی مشکلات انباشته و باعث نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و استفاده از ظرفیت این رویداد برای حل مشکلات استان گفت: شناسایی و اولویت بندی مشکلات استان اولین اقدامی بود که انجام شد.

سید محمد تقی شاهچراغی افزود: با عنایت شخص رییس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان در زمان کوتاهی بعد از سفر ایشان قم واگذار شد.

استاندار قم تکمیل پروژه‌های نیمه کاره را از مهمترین برنامه‌ها برای سفر رئیس جمهور به قم بیان کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات مردم بحث مسکن است که در نهضت ملی جهش مسکن حدود ۹۰ هزار نفر در قم ثبت نام کردند که با مشکل نبود زمین روبرو بودند.

وی گفت: برای حل این مشکل با تلاش یک تیم و با ورود جدی وزیر راه، ۵۶۰ هکتار برای این امر در نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

سید محمد تقی شاهچراغی با اشاره به اهمیت جایگاه حرم مطهر کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) و ضرورت توجه ویژه به تکمیل طرح توسعه حرم مطهر گفت: برای تکمیل صحن شرقی حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) ۶۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که پیش بینی می‌کنیم ظرف ۲ سال باید تکمیل شود.

وی در ادامه افزود: در بازدید‌های میدانی که داشتیم و با مردم گفتگو کردیم یکی از مشکلات زندگی بخشی از مردم، نزدیکی خانه‌های آن‌ها به دکل‌های برق فشار قوی بود که برای حل این مشکل بیش از ۷۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده تا با تهاتر و... مشکل برطرف شود.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حفظ محیط زیست در توسعه استان گفت: حفظ محیط زیست و سلامتی مردم برای ما بسیار مهم است و هیچ مسئولی حق ندارد تحت هیچ شرایطی واحد آلاینده به استان بیاورد.

وی افزود: یکی از مواردی که از همان روز‌های اول پیگیری شد بحث جمع آوری ریل‌های متروکه از سطح شهر بود که با پیگیری‌های انجام شده مقدمات این موضوع فراهم شده است.

سید محمد تقی شاهچراغی با اشاره به ضرورت حل مشکل حمل نقل عمومی شهری در قم از پیگیری برای تخصیص اعتبار برای مترو خبر داد و افزود: در خصوص مونوریل و فرودگاه کارگروهی تشکیل دادیم که ظرف ۳ ماه برای فرودگاه و ۶ ماه مونوریل حتما تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی جشن بزرگ نیمه شعبان و میزبانی قم از عاشقان اهل بیت (ع) گفت: تاکید ما بر مردمی بودن این جشن بزرگ همچون آئین راهپیمایی اربعین است و از همه مردم خواهش میکنیم در برگزاری این جشن اصول بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند.

سید محمد تقی شاهچراغی در ادامه بر ضرورت روحیه جهادی بین مدیران تاکید کرد و افزود: این دومین جمعه‌ای است که توانستم در نمازجمعه شرکت کنم، چون هر جمعه خارج شهر قم و در بین مردم روستا‌های استان برای شنیدن و دیدن مشکلات و تدبیر رفع آن‌ها بودیم.

وی در پایان بر ضرورت تزریق روحیه جهادی به سیستم اقتصادی استان تاکید کرد و افزود: فردی جهادی را برای امور اقتصادی استانداری در نظر گرفتیم و فردا معرفی می‌شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر