تدوین سند راهبردی حوزه حمل و نقل کلان شهر قم

سپهر اقتصاد- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ازتدوین پیش نویس سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهر قم با هدف افزایش راندمان کار و بهبود در همه حوزهای شهری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛،رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم در نشست با خبرنگاران  گفت: پیش نویس سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهر قم آماده شده و در محورهای اتوبوسرانی، ایمنی و تصادفات، شیوه های فعال، موتورسیکلت، پارکینگ، داوم زیرساخت ها، آلودگی هوا، استفاده بهینه از ظرفیت شبکه معابر موجود مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم هم گفت : اقدامات و برنامه های بسیاری برای تغییر روند کار اتوبوس ها و تاکسی ها در دستور کار است که با اجرای آنها می توان رضایت بیشتر همشهریان را جلب کرد.

طبیبی ، با اشاره به فعالیت ها در اتوبوسرانی گفت: از این پس و با موافقت شورای شهر شهروندان در ارزیابی کیفی شرکت های طرف قرارداد مشارکت می کنند.

وی افزود: در طرح سامانه هوشمند قرار است که راننده نمره خودش را ببیند و براساس آن درصدی از پرداخت شرکت با توجه به نظر شهروندان است و البته اضافه کار ۱۰۰ ساعتی برای رانندگان و جریمه افراد بد رفتار هم اینگونه لحاظ می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تمیزی و شست و شوی اتوبوس ها ، توجه به کرایه ها، رفتن به سمت سیستم چند مسافری در شهر نکاتی است که مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت.

وی  در خصوص ناوگان تاکسی رانی هم گفت: حدود ۳ هزار تاکسی از  ۵هزار و ۷۰۰ تاکسی موجود در شهر فرسوده هستند و سعی می کنیم با دعوت از  بخش خصوصی به کاهش الودگی ها کمک شود.

طبیبی افزود: اجرای سیستم تاکسی مارکت با استفاده از دوربین های پلاک خوان و بررسی زمان آنها در پایانه، راه اندازی تاکسی توریسیم یا تاکسی گردشگری با کمک سازمان میراث فرهنگی و اپ های گردشکری و طب تاکسی از سامانه های در دست راه اندازی در استان است.

وی بررسی تخلفات رانندگان را یکی دیگر از اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک نام برد و عنوان کرد: این آمارها را از پلیس راهور گرفته می شود و لیست رانندگان منتخب معرفی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم یکی دیگر از اقدامات تاکسی رانی را سرویس مدارس خواند و عنوان کرد: در حال حاضر این سرویس ها بسیار بد اجرا می شود و با پیگیری هایی که با آموزش و پرورش انجام می دهیم این سرویس ها ساماندهی خواهد شد.

آقای طبیبی در خصوص کسر پارکینگ از ساختمان های بزرگ شهر هم گفت: ایراد واردی در شهر است که با توجه به مبلغی که بابت کسر آن به حساب شهرداری واریز می شود، هزینه لازم برای ساخت پارکینگ در جای دیگری را تامین نمی کند.

وی در خصوص شرکت های ناظر بر اتوبوس ها و تاکسی ها هم گفت: این شرکت ها تغییر ساختاری خواهند داشت تا ساز و کار حمل و نقل هم نوین شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر