ترافیک مرسولات پستی در قم ۲۲ درصد افزایش یافت

سپهر اقتصاد- مدیرکل پست قم گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته،‌ ترافیک مرسولات پستی در این استان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

ابوالفضل باقری منش افزود: در نیمه نخست امسال،‌ ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار مرسوله از استان به سایر استان‌ها صادر و تقریبا به همین میزان نیز مرسوله پستی وارد شده است.

وی اضافه کرد: بخش صادره شامل باجه‌های قبول اداره پست است و شامل دو بخش باجه‌ای و قراردادی می باشد که در این راستا حدود ۲۷۰ قرارداد با سازمان‌های دولتی و خصوصی،‌ شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتالی منعقد شده است.

وی ادامه داد: بخش وارده نیز شامل نامه‌رسان می‌شود که ۸۰ نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند و مرسولات وارده استان را به درب منازل توزیع می‌کنند و یا تحویل سازمان‌ها می‌دهند.

باقری منش خاطرنشان کرد: بخش‌های فعال در بخش وارده شامل واحد ۱۹۳، خورجین نامه‌رسان و خودروهای امانت بر هستند.

به گفته وی، حدود ۴۰ درصد از ترافیک مرسولات پستی در استان شامل باجه‌های قراردادی و بقیه باجه‌های قبول است.

وی گفت: پست استان قم از بخش خصوصی برای جبران ترافیک مرسولات پستی و کاهش هزینه‌ها به‌خوبی استفاده می‌کند و حتی در بخشی از مبادله مرسولات پستی از نقطه قم به تهران نیز از بخش خصوصی استفاده می‌شود.

مدیرکل پست قم افزود: به دلیل این‌که ۹۸ درصد از جمعیت استان در شهر قم ساکن هستند، تراکم ترافیکی مرسولات پستی به طور عمده در شهر قم است.

وی اضافه کرد: اداره کل پست قم با حدود ۱۷۰ نیروی انسانی در بخش دولتی و حدود ۸۰ نیروی بخش خصوصی فعالیت می‌کند و ۱۲۴ واحد پستی در استان وجود دارد که ۹۰ درصد از این واحدهای پستی خصوصی هستند.

وی ادامه داد: سه ناحیه پستی شامل مرکزی،‌ شهید مطهری و پردیسان در استان قم فعال است.

باقری منش بیان کرد: امسال خط مبادله قم به اصفهان برای تسریع در ارسال مرسولات در پست قم راه‌اندازی شد و سیر مرسولات از ۴۸ ساعت به ۲۴ ساعت در این مسیر کوتاه شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر