تسهیلات واحدهای تولیدی قم طبق ظرفیت‌های بانکی پرداخت می‌شود

سپهر اقتصاد- استاندار قم با اشاره به نیاز برخی واحدهای تولیدی قم به تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، گفت: نیازمندی‌های واحدهای تولیدی صنعتی استان بر اساس امکانی که از نظر پشتیبانی بانکی است، برطرف خواهیم کرد.

بهرام سرمست  در حاشیه برنامه سه‌شنبه‌های اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگاران، تاکید کرد: ظرفیت‌های تولیدی استان باید شناسایی و معرفی شود.

استاندار قم همچنین حمایت از تولید داخلی را در سطوح استانی و ملی ضروری برشمرد و گفت: دستگاه‌های استانی موظف به حمایت از تولید داخلی می‌باشند.

سرمست با اشاره به احتیاج برخی واحدهای تولیدی صنعتی قم به تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، تصریح کرد: در این خصوص، اقدام‌های لازم را بر اساس نیازمندی هایی که واحدها دارند و امکانی که از نظر پشتیبانی بانکی است، انجام می دهیم.

استاندار قم همچنین بیان داشت: با توجه به مشکل‌هایی که در امر پشتیبانی از واحدهای تولیدی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد، پشتیبانی‌های مورد نیاز صورت می‌گیرد.

وی جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تولیدی و تک رقمی شدن نرخ بیکاری را مهمترین هدف‌گذاری اقتصادی استان ذکر کرد و گفت: خوشبختانه این هدف در طول چند سال اخیر برغم تحریم‌ها و مشکل‌هایی که خواه یا ناخواه در سراسر کشور وجود داشته، محقق شده و در قم واحد تولیدی تعطیل نداشتیم، و حتی واحدهای غیرفعال نیر شناسایی و به مدار تولید بازگشتند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۷ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر