تشکیل پرونده قضایی برای ۲ واحد آلاینده شهر سلفچگان

سپهر اقتصاد-مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: استقرار واحدهای صنعتی در استان قم بیش از توان اکولوژیک این خطه بوده و مسئولان امر باید برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع و خدمات پاک و سبز اقدام کنند.

سپهر اقتصاد- مدیر کل محیط زیست استان از صدور اخطار برای این دو واحد آلاینده هوا خبر داد و گفت علاوه بر این برای هر دواحد صنعتی در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است که تا حصول نتیجه مطلوب دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ ، مدیر کل محیط زیست استان در گفتگوی تلفنی با خبر ۱۸:۳۰ سیمای مرکز قم با بیان اینکه در حال حاضر دو کارخانه فولاد با آلایندگی شدید هوا در شهرک صنعتی سلفچگان قم فعالیت دارند گفت: یکی از این واحد‌ها فاقد مجوز بهره برداری و درمرحله جواز تاسیس قرار دارد.
وی افزود: واحد دیگر نیز که از گذشته فعالیت خوبی داشته است در حال حاضر به دلیل از کارافتادن سیستم‌های کنترل آلودگی هوا فعالیت آلاینده دارد. موسوی مشکینی از صدور اخطار برای این دو واحد آلاینده هوا خبر داد و گفت: علاوه بر این برای هر دو واحد صنعتی در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است که تا حصول نتیجه مطلوب دنبال می‌شود. موسوی ادامه داد همچنین این دواحد وارد لیست صنایع آلاینده این سازمان می‌شوند و مشمول مجازات‌های مربوطه قرار می‌گیرند. وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ واحد آلایند زیست محیطی در زمینه هوا، پسماند و فاضلاب در لیست صنایع آلاینده استان قرار گرفتند. مدیر کل محیط زیست استان با اشاره به اینکه در حال حاضر واحد آزمایشگاهی مورد نیاز در حوزه‌های فاضلاب و پسماند در استان وجود دارد افزود در زمینه آلایندگی هوا نیز آزمایشگاه این اداره کل فعال است، اما آزمایشگاه معتمد در این زمینه در خارج استان قرار دارد که در صورت نیاز نتایج بررسی را به استان اعلام می‌کند.
https://www.iribnews.ir/00DVNY
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر