تمرکز بر صنایع بومی برای افزایش صادرات قم

سپهر اقتصاد-استاندار در جلسه کارگروه توسعه صادرات، با تاکید بر ضرورت افزایش درآمد استان، گفت: تمرکز روی صنایع بومی ضرورتی مهم برای ارتقای صادرات قم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، امروز در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، گفت: درآمد استان را باید افزایش بدهیم، که یک بخش از این افزایش درآمد با تمرکز بر صنایع بومی قم و صادرات کالاها آنها  قابل تحقق است.

وی در خصوص نمایشگاه بین المللی استان قم هم، گفت: برای تشکیل نمایشگاه‌های مختلف در این محل باید تلاش شود و صدا و سیما هم در شناساندن این مجموعه بین المللی بکوشد چرا که منافع گسترش فعالیت نمایشگاه قم علاوه بر استان متوجه کشور هم خواهد شد.

محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم هم در این جلسه، گفت: در ۹ ماهه سال گذشته، حدود ۹۹ میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به مشابه آن در سال جاری ۲۰۴ میلیون دلار یعنی حدود ۱۰۶ درصد افزایش صادرات در قم را نشان می‌دهد.

وی افزود: اولویت صادراتی ما، کالا‌های فرآوری شده با ارزش افزوده صادراتی است که کشور‌‌های افغانستان، عراق، امارات و آلمان هدف‌های صادراتی ماست.

به گفته وی، محصولات فلزی، صنایع لاستیک و پلاستیک و صنایع غذایی مهم‌ترین کالا‌های صادراتی استان قم است.

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در نمایشگاه بین المللی و انتخاب صادر کنندگان برتر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر