توانمندسازی جوانان جهت شغل یابی تخصصی در قم

سپهر اقتصاد-مدیرعامل موسسه کارآفرینی مردم نهاد علم جویان جوان در قم به تشریح فعالیت های این سازمان در ارتباط با ایجاد شغل های تخصصی در استان پرداخت.

علی مقدس مدیرعامل موسسه کار آفرینی مردم نهاد علم‌ جویان جوان در جمع خبرنگاران گفت: موسسه کارآفرینی علم جویان جوان با هدف توانمندسازی جوانان برای تسهیل و کسب فرصتهای شغلی و ایجاد بسترها و زمینه های کار آفرینی در سال ۱۳۸۴ تاسیس و در این راستا، برنامه ها و طرح های بسیاری را جهت توان افزایی جوانان به خصوص زنان سرپرست خانوار در سطح ملی و استانی با همکاری نهاد هایی مانند معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، دفتر امور بانوان و دفتر امور اجتماعی استانداری، سازمان فنی حرفه ای، دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر قم اجرا نموده است.

وی افزود: در طرح ملی توانمند سازی زنان سرپرست خانوار که از سال ۱۳۹۹ برای ۲۸۰ نفراز زنان بد سرپرست وبی سرپرست استان شروع شده است، طی ارزیابی های انجام شده از حدود ۱۰۰۰ زن سرپرست خانوار، حدود ۴۰۰ نفر که آمادگی روحی  و شرایط  ورود به بازار کار را داشتند، انتخاب شده و در طرح قرار گرفتند و در کنار آموزش های اعتماد به نفس، مهارتهای زندگی، بازاریابی و... جهت آموزشهای مهارتی  به فنی حرفه ای معرفی گردیدند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت و خاص کرونا تا کنون بیش از ۹۰ درصد طرح پیش رفته در خط پایانی اجرای آن هستیم.

 زهره بوکائی رئیس هیات مدیره موسسه علم جویان جوان نیز در این نشست گفت: طبق تفاهم نامه منعقده فی مابین موسسه علم جویان جوان و معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری جمهوری، تعهدات موسسه در پروژه، باید در ۳ فاز اجرا می شد. فاز اول طرح شامل شناسائی، ارزیابی سلامت روان و استعدادیابی متقاضیان طرح و سپس اجرای حضوری و گاها مجازی آموزش های اعتماد به نفس و سپس معرفی منتخبین طرح به استانداری قم جهت تایید و ارسال به سازمان آموزش فنی و حرفه ای جهت کسب مهارتهای فنی بود که بطور کامل به اتمام رسید.

وی اظهارکرد: فاز دوم نیز شامل اجرای آموزش های بازاریابی بصورت حضوری و مجازی درکنار آموزش های فنی حرفه ای برای منتخبین طرح می باشد که برای بیش از نیمی از مشمولین طرح به اتمام رسید و برای نیمی دیگر نیز درحال اجراست. در نهایت فاز سوم فرآیند اتصال به بازار است که در این خصوص  نمایشگاه در تعهدات موسسه قرار گرفته بود و موسسه چندین برنامه فوق العاده نیز جهت اثر بخشی بیشتر طرح در آن گنجانیده شد.

بوکایی یادآورشد: از جمله فعالیت های فوق العاده این نهاد می توان به آموزش مهارتی (مزاج شناسی، اصلاح سبک زندگی و تولید محصولات گیاهی مانند کرم های گیاهی، رژ لب، رژ گونه، سایه، خط چشم، ریمل، سرمه، پنکک و انواع روغن گیری بخصوص روغن‌ گیری جوانه گندم)،  راه اندازی سایت فروشگاه آنلاین هلیون ۲۱۳ به آدرس https://۲۱۳.team  و پیج اینستاگرام موسسه به آدرس https://instagram.com/heliyon۲۱۳ جهت فروش محصولات کارآفرینان طرح، .توسعه بخش آموزش های مجازی در سایت آموزشی موسسه به آدرس https://۲۱۳.academy اشاره کرد.

وی گفت:علاوه بر سازمان های همکار در اجرا و هماهنگی در این طرح مانند سازمان آموزش فنی حرفه ای، دفتر امور بانوان استانداری قم و معاونت اجتماعی استانداری، نهادهائی مانند دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با کمک جهت شناسائی زنان بد سرپرست، مرکز کودکان کار با کمک به تسهیلات اشتغال تعدادی از منتخبین طرح و دیگر مراکز همکار، همیاری مناسبی با ما فعالان این حوزه داشته اند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر