توسعه اقتصاد دیجیتال اولویت‌ فن‌آوری اطلاعات است

سپهر اقتصاد - معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات توسعه اقتصاد دیجیتال و شبکه ملی اطلاعات را اولویت این وزارتخانه دانست و گفت: باید با همگرایی همه ارکان، توسعه شبکه ملی اطلاعات ۱۰۰ درصد تحقق یابد.

به گزارش  روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم، سید حسن دهدشتی در سفر به استان و بازدید از این اداره‌کل افزود: قم با توجه به ظرفیت مراکز حوزوی و نزدیکی به تهران و پایداری ارتباطات جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در ارزشیابی‌های استانی در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی افزود: هدف ما متمرکز شدن بیشتر روی استان‌ها است و این سفر نیز در این راستا انجام شده است تا انسجام بهتری در رابطه وضعیت اداره‌های کل صورت گیرد.

دهدشتی ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست دولت جدید حمایت از نخبگان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تحقق شبکه ملی اطلاعات است، انتظار می رود استان با توجه به رتبه ششم شاخص توسعه فن‌آوری اطلاعات بتواند در این زمینه پیشگام باشد.

این مقام وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمامی روستاهای قم به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، نیاز است تا با همکاری این استان در موضوع خدمات رسانی به روستاها، اثربخشی توسعه روستایی، خلق ارزش افزوده، پیوست فرهنگی، میزان کاربردی بودن افزایش ضریب نفوذ اینترنت در روستاها برای عموم مردم پایش جدی صورت پذیرد.

حسین حمیدی پور مدیرکل هماهنگی استان‌های وزارت ارتباطات نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان‌ها در رسیدگی به وظایف محموله به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: دفتر هماهنگی امور استان‌ها آمادگی هرگونه همکاری با استان‌ها را دارد و چنانچه چالشی در هر حوزه‌ای موجود است، برای پیگیری اعلام شود.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم نیز ضمن ارائه گزارش از وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: از چالش‌های اصلی اداره‌های کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارایه تسهیلات از محل تبصره الف و ب قانون بودجه، توسعه تلفن ثابت روستایی، پهنای باند مناسب برای توسعه روستایی، دولت الکترونیک، نداشتن تجهیزات کافی و فقدان نیروی انسانی است.

جواد غلام پور با اشاره به اینکه برنامه فعلی اداره‌کل استان توسعه خدمات الکترونیک و افزایش اثربخشی در روستاها است خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۱۳۱ مورد است که در حال حاضر همه  روستا دارای ارتباطات تلفن همراه و تمامی  روستا به اینترنت پر سرعت متصل هستند و ۱۲۶ مدرسه روستایی نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر