توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی در قم نیازمند منابع مالی است

سپهر اقتصاد-رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم گفت: در دو سال گذشته بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان برای حمل‌ونقل و ترافیک در شهر قم هزینه شده است.

وی توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یک مأموریت مهم در حوزه حمل‌ونقل دانست و گفت: با توجه به اهمیت حوزه حمل‌ونقل، عمده بودجه و منابع مالی شهر قم در این حوزه هزینه شده و در دو سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمل‌ونقل و ترافیک در شهر قم هزینه شده است. رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات شهرداری در کسب درآمد، باید بودجه با مدیریت صحیح و با اولویت‌بندی در این حوزه هزینه شود تا بیشترین بهره را برای شهروندان داشته باشد. وی با ابراز رضایت از اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل در شهر قم تصریح کرد: متأسفانه شاهد وضعیت مطلوبی در حوزه حمل‌ونقل در کل کشور نیستیم و شرایط کرونا نیز بر این بحران اضافه کرده و باید تلاش کنیم سهم حمل‌ونقل را در سفرهای درون‌شهری افزایش دهیم.

سرپرست جدید سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم نیز در این مراسم  گفت: امروز مطالبه مردم سمت‌وسوی دیگری داشته و بیشترین درخواست‌ها بر ارائه خدمات مطلوب در ناوگان اتوبوسرانی است.

وی توسعه حمل‌ونقل عمومی و پوشش خدمات در تمام شهر را لازم و ضروری دانست و گفت: بیشترین گلایه مردم در سامانه ۱۳۷ تأخیر اتوبوس‌ها و معطلی شهروندان در ایستگاه اتوبوس بوده که باید هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود.

سرپرست جدید سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با تأکید بر داشتن نگاه کلان و تأمین منابع مالی برای رسیدن به شرایط مطلوب در ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: امروز مطالبه مردم سمت و سویی دیگری داشته و بیشترین درخواست‌ها بر ارائه خدمات مطلوب در ناوگان اتوبوسرانی است.

وی احداث خیابان و توسعه شبکه معابر را در اولویت بعدی مردم عنوان و ابراز کرد: ناوگان اتوبوسرانی و حمل‌ونقل عمومی نیز امروز نیازمند نگاهی اولویت‌دار بوده و باید تلاش کنیم سهم اتوبوسرانی را در حمل‌ونقل عمومی افزایش دهیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر