تولیدات ۱۴۰ واحد صنعتی قم در «نمایشگاه دایمی ویترینی» عرضه شد

سپهر اقتصاد ـ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: در «نمایشگاه دایمی ویترینی استان قم» در حال حاضر حدود ۱۴۰ واحد تولیدی استان، محصولات خود را در این مکان به نمایش گذاشته‌اند که نمایشگاه مذکور در طول سال برای بازدید عموم دایر است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل خاکی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: محصولات ارایه شده در این نمایشگاه در زمینه‌های صنایع نساجی و چرم، فلزی، برق و الکترونیک، لوازم خانگی، شیمیایی، معدن، سلولزی و چوب، بهداشتی و آرایشی، کفش ماشینی، مواد غذایی و دانش‌بنیان است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه، جزو محصولات واحدهای تولیدی هستند که در سطح کشور مطرح و همچنین در امر صادرات فعال هستند.

وی ادامه داد: مخاطبان ما در این نمایشگاه، کسانی هستند که در زنجیره تامین مواد اولیه و یا در حوزه‌های گوناگون مانند بازاریابی و فروش در داخل کشور و یا در امر صادارات فعالیت دارند.

وی افزود: تلاش می کنیم، ارتباط بین صنایع مختلف استان با یکدیگر و نیز سایر استان های کشور را فراهم کنیم تا ضمن تامین مواد اولیه مورد نیاز خود، بتوانند زمینه فروش کالاهای خود را در داخل و خارج از کشور فراهم سازند.

خاکی با بیان اینکه شهرک صنعتی شکوهیه از شهرک های صنعتی شناخته شده در قم است، اظهار داشت: تاکنون از سایر کشورها مانند عراق، افغانستان، لبنان و سوریه نیز بازدیدکنندگانی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در استان قم بیش از ۲ هزار واحد تولیدی فعال وجود دارد، گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان، ترویج کالایِ ساخت داخل و حمایت از آن و عرضه محصولات تولیدی استان قم در طول سال ترتیب یافته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: با توجه به کمبود فضا، نتوانستیم همه شرکت های تولیدی استان را در این مجموعه مشارکت بدهیم و ناگزیر شدیم که از شرکت‌های شاخص در این نمایشگاه استفاده کنیم.

خاکی تاکید کرد: بیشتر محصولات به نمایش درآمده در نمایشگاه مذکور، محصولاتی هستند که قابلیت صادرات دارند و می توانند برای آینده استان، نمونه های خوبی در زمینه تولید و توسعه اقتصادی و صادرات باشند.

وی گفت: به طور حتم در آینده، با توجه به امکاناتی که توسط اتاق بازرگانی قم ایجاد شده و در شرف راه‌اندازی است، پیش بینی کرده ایم تا مجموعه کاملی را در مکان جدید ایجاد کنیم تا همه اعضای اتاق بازرگانی قم بتوانند از این فضا بهره ببرند و به معرفی محصولات و تولیدات خود اقدام کنند.

وی افزود: ان‌شاءالله در آینده از همه علاقه مندان در سراسر کشور از جمله روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آوریم تا از این طریق با تولیدکنندگان استان آشنا شوند و بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: همچنین از شرکت های خارجی که در زمینه صادرات قصد خریدار دارند، دعوت خواهیم کرد که از این طریق با شرکت های تولیدکننده به ویژه شرکت‌های شاخص که برای صادرات فعال هستند؛ محصولات آنان را مشاهده کنند و برای صادرات قرارداد ببندند.

خاکی تصریح کرد: در واقع از این طریق می خواهیم بستری را برای ارتباط تولیدکنندگان با بازار داخلی و نیز بازارهای بین المللی فراهم آوریم تا زمینه هر چه بهتر رشد و شکوفایی اقتصادی استان میسر شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر