ثبت نام ۱۲۶ هزار متقاضی مسکن در استان قم

سپهر اقتصاد- معاون اداره کل راه و شهرسازی استان قم: ۱۲۶ هزار متقاضی قمی در سامانه ثمن نام نویسی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای  معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه تاکنون ۱۲۶ هزار متقاضی مسکن در استان قم موفق به ثبت نام شده اند، گفت: تا این لحظه بیش از ۵۹ هزار تن از آن‌ها مجاز شناخته شده اند و به مراحل بعدی راه یافتند.

طلوعی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف مردم اجرایی می‌شود، افزود: ۸۳ هزار متقاضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن یا فاز شش بوده اند.

وی تصریح کرد: ۵۹ هزار متقاضی مسکن هر ۴ شرط(نداشتن سابقه مالکیت دولتی (فرم ج)، نداشتن سابقه مالکیت شخصی (ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت) را دارا بودند که در مرحله نهایی تایید شدند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی با بیان اینکه بررسی و پالایش متقاضیان ادامه خواهد داشت که فرآیند زمان بری است، ادامه داد: مهلت نهایی ثبت نام برای متقاضیان مسکن در استان ۲۹ اسفند خواهد بود.

طلوعی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار متقاضی متاهل و ۲۷ هزار متقاضی مجرد در سامانه ثبت نام کرده اند، گفت: در آخرین جلسه شورای تامین مسکن استان، تشکیل کمیته سه نفره متشکل از شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی استان تصویب و بر تسریع در انجام اقدامات و مقدمات اولیه کار تاکید شد.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه برای تسریع در انجام امور و پرهیز از مکاتبات و نامه نگاری‌های زائد و وقت گیر بین دستگاهی، این کمیته سه جانبه در اداره کل راه و شهرسازی تشکیل جلسه خواهد داد و تمامی موارد مشترک در آنجا مصوب خواهد شد.

طلوعی با اشاره به آخرین اقدامات در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان افزود: مشاور طرح در حال انجام مطالعات و طراحی معابر و کاربری‌ها است و بعد از انجام مناقصه، عملیات اجرایی در این اراضی شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و پس از طرح در شورای تامین مسکن استان، قیمت پایه برای هر مترمربع ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان برای اعلام مناقصه پیمانکاری اعلام شد، ادامه داد: قیمت نهایی هر متر مربع مسکن برای متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده لحاظ خواهد شد و قیمت چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان به عنوان قیمت پایه پیمانکاران خواهد بود و قیمت نهایی برای متقاضی ممکن است تا متری هفت میلیون تومان تمام شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در هر پروژه عمرانی هر سه ماه یکبار شاخص تعدیل بر اساس تورم، اعلام و اعمال می‌شود که به ضریب قیمت پایه اضافه خواهد شد، گفت: وام و تسهیلات برای طرح نهضت ملی در کلانشهر قم ۴۰۰ میلیون تومان است که به دو شیوه پلکانی یا ساده و در طول مدت ۲۰ سال توسط متقاضی بازپرداخت خواهد شد.

وی با اعلام این که در سال جدید به پیمانکاران فراخوان داده می‌شود و بررسی توان فنی، مالی و اهلیت سنجی از تمامی پیمانکاران بر اساس ضوابط قانونی انجام خواهد شد، افزود: میز خدمت و روابط عمومی این اداره کل پاسخگوی مراجعین و متقاضیان مسکن خواهند بود؛ اما از تمامی متقاضیان ثبت نام کرده درخواست می‌شود از مراجعه به اداره راه و شهرسازی استان خودداری نمایند و آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پنل و پروفایل ثبت نامی در سامانه ثمن و یا از پیامک اطلاع رسانی این اداره کل کسب کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر