جایگاه ۲۹ قم در پرداخت دستمزد کارگر

ترک زاده آرانی مدیرروابط کار اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان قم 29درصد پرونده های هیاتهای تشخیص به سازش منجر شده است AJŽzc

سپهر اقتصاد- معاون روابط کار اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به پایین بودن دستمزد کارگران گفت: از حیث پرداخت دستمزد استان قم در جایگاه ۲۹ کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ جایگاه ۲۹ قم در پرداخت دستمزد کارگرمدیر روابط کار اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان قم کمبود نیروی کار در قم را ناشی از پایین بودن دستمزد کارگران اعلام کرد و اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل گفت: از ۳۰۰ واحد تولیدی بالای ۵۰ کارگر تنها در ۵۰ واحد طرح طبقه بندی مشاغل در حال اجراست که این موضوع موجب شده از حیث پرداخت دستمزد در جایگاه ۲۹ کشور قرار داشته باشیم.
وی افزود: طرح طبقه مشاغل قانون فراموش شده‌ای است که از آن غفلت شده است.
مدیر روابط کار اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی قم یادآور شد اجرای این طرح امسال در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر اجرا میشود و بر اساس قانون با کارفرمایان متخلف برخورد خواهد شد.
وی در ادامه شرایط حوادث کار در استان را مطلوب توصیف کرد وافزود: رتبه حوادث کار استان قم از جایگاه دوم در سال ۹۴ هم اکنون با راه اندازی کمیته ایمنی و آموزشی و تعیین مدیر ایمنی برای واحد‌های تولیدی به دهم کاهش یافته است.
ترک زاده آرانی آمار حوادث ناشی از کار استان در سال گذشته را ۲۰۰ حادثه و افراد فوتی را ۴ نفر اعلام کرد.
این مقام مسئول همچنین رسیدگی به شکایت کارگران علیه کارفرمایان را از دیگر وظایف معاونت روابط کار اعلام کرد و گفت: پارسال از ۴ هزار شکایت صورت گرفته ۳۵ درصد در مراجع حل اختلاف به سازش منجر شد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر