جذب سرمایه بخش خصوصی به روش‌های جدید نیاز دارد

سپهر اقتصاد-ییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: احداث اسکلت و سفت‌کاری، واگذاری زمین توسط شهرداری، پیش‌بینی فضای تجاری و استفاده از جرائم کسر پارکینگ از مدل‌های پیشنهادی شورای شهر قم در  مشارکت با بخش خصوصی برای احداث پارکینگ است.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای اینکه توسعه شهری در مسیر مطلوبی قرار بگیرد لازم است تا در قالب حمایت از بخش خصوصی پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی و جذابیت گردشگری تعریف شود.

دهناد با اشاره به تصویب بسته‌های سرمایه‌گذاری در شورای اسلامی شهر قم، خاطرنشان کرد: در قالب این بسته، حوزه‌هایی که قابلیت جذب سرمایه بخش خصوصی دارند شناسایی شده و بررسی می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: شورای شهر قم در تلاش است تا ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را کاهش دهد و اطمینان و ضمانت ضمنی به سرمایه‌گذاران بدهد که کار در قم می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

وی با مشکلات کمبود پارکینگ در قم را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: احداث پارکینگ به‌خودی‌خود برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به خاطر عدم انتفاع از آن دارای جذابیت نیست و لازم است تا مدل‌های جذابی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط مدیریت شهری تعریف شود.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: احداث اسکلت و سفت‌کاری به همراه واگذاری زمین توسط شهرداری و پیش‌بینی فضای تجاری و استفاده از جرائم کسر پارکینگ از مدل‌های شورای شهر قم در مشارکت با بخش خصوصی برای احداث پارکینگ است.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به ورود دولت برای تأمین اعتبارطرح های ریلی قم، اظهار داشت: وضعیت امیدوارکننده‌ای در زمینه تأمین ناوگان قطار شهری، ناوگان عمومی و تأمین هزینه‌های مونوریل قم به وجود آمده است.ش/***

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر