جهاد دانشگاهی حلقه مفقوده میان دانشگاه، صنعت و جامعه

سپهر اقتصاد- رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی حلقه مفقوده میان دانشگاه، صنعت و جامعه بوده است، گفت: مشخصه اصلی جهاد دانشگاهی سبک بالی و چاپکی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ ، محمد حیدری با بیان اینکه نهاد جهاد دانشگاهی یکی از نهاد‌های عمومی غیردولتی است که بعد از انقلاب تاسیس شده، گفت: مشخصه اصلی جهاد دانشگاهی سبک بالی و چاپکی است و هیچ وابستگی مالی به دولت ندارد.
رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه پافشاری این نهاد در انجام کار‌های مهم کشور حلقه مفقوده میان دانشگاه، صنعت و جامعه بوده است که مشکلات و مسائل را با پشتکار خود حل کرده است، افزود: جهاد دانشگاهی به دنبال تثبیت ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی است و جهادگران همواره کمر همت برای رفع نیاز‌های مهم جامعه بسته اند. وی با تاکید بر اینکه سعی جهاد دانشگاهی برآن است تا با اقدامات انجام شده از وابستگی‌های مالی و علمی نسبت به کشور‌های بیگانه کاسته شود، ادامه داد: بدنه جهاد دانشگاهی را عمدتا جوانان با انگیزه و فرهیخته تشکیل می‌دهند که همین جوان گرایی سبب رشد علمی این ارگان انقلابی شده است. حیدری با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ تفاهم نامه با دستگاه‌های دولتی منعقد شده است و جهاد دانشگاهی هیچوقت دچار موازی کاری نشده است، گفت: جوان گرایی جهاد دانشگاهی قم، مهم‌ترین شاخصه‌ی این نهاد انقلابی است و جهاد با اتکا به نیروی جوان خود در تمام زمینه‌های مربوطه آماده خدمت رسانی است. وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و کارآفرینی خدمات ویژه‌ای در جهاد دانشگاهی به مراجعان ارائه می‌شود که در سایر نهاد‌های آموزشی کمتر به آن پرداخته شده است، افزود: بسته‌های آموزشی و مهارتی برای دانشجویان جهت توانمند سازی و افزایش اشتغال پذیری در افراد از مهم‌ترین خدمات جهاد دانشگاهی است. حیدری با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ، رویکرد و افق جهاد دانشگاهی برای برنامه‌های فرهنگی خود برنامه ریزی بر اساس ذائقه مخاطب، تولید محتوای جذاب، ارائه حقایق خبری در خبرگزاری‌های زیر مجموعه این نهاد است، ادامه داد: با توجه به این که در فصل پذیرش دانشجو در کشور هستیم برنامه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برای مهرماه ۱۴۰۰ ثبت نام افراد در مدارج کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، در ۱۲ رشته همراه با جذب دانشجو در سه گروه فناوری اطلاعات، هنر‌های تجسمی و مدیریت است. رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی به تولید علم در کشور شهرت دارد، ادامه داد: در جهاد دانشگاهی پژوهش برای پژوهش نیست بلکه پژوهش برای رفع نیاز است، رفع نیاز در زمان مناسب، تولید و بومی سازی فناوری‌های روز دنیا، رویکرد کاربرد محور پژوهش‌ها و همکاری با نهاد‌های علمی و پژوهشی استان برای کسب نتیجه بهتر و خدمت به مردم خواهد بود. وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان قم سال هاست که در زمینه درمان ناباروری فعالیت می‌کند و باتجربه‌ترین مرکز در بین استان‌ها است، گفت: خدمات کامل مرکز و بی نیاز بودن مراجعین به دریافت خدمات درمانی خارج از مرکز مثل استفاده از آزمایشگاه، داروخانه، سونوگرافی و ...، ارائه تسهیلات و مشارکت با موسسات قرض الحسنه و خیرین جهت حمایت از زوجین از دیگر فعالیت‌های این نهاد است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر