حال خوش تولید کنندگان قمی لوازم خانگی

سپهر اقتصاد-افزایش تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی تولید کننده لوازم خانگی موجب شده که صنعت لوازم خانگی کشور خصوصا تولید کنندگان قمی حال خوشی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ ، فروشندگان لوازم خانگی می‌گویند: در دو سال گذشته لوازم‌خانگی توانسته در بحث کیفیت و تنوع رشد قابل توجهی داشته باشد به طوری که می‌تواند در برابر برند‌های خارجی قد علم کند.

خریداران نیز از کیفی و کمی تولیدات لوازم خانگی کشور ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند: به نظر ما اگر تولید کنندگان داخلی توجه بیشتری به کیفیت داشته باشند قطعاً و به زودی لوازم خانگی داخلی جایگزین لوازم لوازم خانگی خارج خواهد شد.

در این میان خریداران از گران بودن قیمت محصولات ایرانی ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند: باید دولت از تولید داخلی حمایت کند تا بتواند تولیدکنندگان قیمت مناسب تری را نسبت به مشابه خارجی در بازار عرضه کنند.

برخی از خریداران هم قاچاق لوازم خانگی خارجی را از مشکلات پیش پای تولید کنندگان اعلام کردند و تاکید داشتند: دولت باید با استفاده از همه اهرم‌های قانونی از ورود کالا‌های خارجی به صورت قاچاق جلوگیری کند.

این مساله ما را بر آن داشت تا به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی محمود آباد برویم.

شرکت صنعتی پاکشوما، کارخانه‌ای که توانسته در مدت دو سال تولیدات خود را هم تنوع ببخشد و هم به ۲ برابر افزایش دهد.

به گفته نظری مدیر کارخانه هم اکنون این گروه صنعتی با تولید روزانه ۴۵۰۰ دستگاه انواع لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، یخچال و کولر گازی توانسته سهم زیادی از بازار داخلی را به خود اختصاص دهد.

وی می‌گوید: تقاضا برای محصولات داخلی خیلی خوب شده به طوری که ما به صورت شبانه‌روزی در تلاشیم تا بتوانیم نیاز بازار را تامین کنیم.

مدیر بازرگانی شرکت نیز یادآور شد: گروه آرندی و طراحی ما هر روز به دنبال طرح‌ها و مدل‌های جدیدی است که بتواند ذائقه ایرانی را پاسخگو باشد.

آقای محمدی افزود: در این کارخانه انواع محصولات لوازم خانگی مثل: ظرفشویی، لباسشویی، جاروبرقی، یخچال و کولر گازی در مدل‌ها و سایز‌های مختلف تولید می‌شود که حدود ۳۵ درصد نیاز کشور را میتوانیم تامین کنیم.

وی یاد آور شد: همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ما ایجاد شده تا بتوانیم در صورت نیاز تولیدات خود را افزایش بدهیم و در صورت نیاز بخشی را به صادرات اختصاص دهیم.

مدیر بازرگانی شرکت افزود: هم اکنون در این گروه صنعتی بیش از ۲۰۰۰ نفر به طور مستقیم و به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا بتوانند نیاز بازار را پاسخگو باشند

وی تاکید کرد: این گروه صنعتی با تکیه بر دانش و توان داخلی توانسته بیش از ۸۰ درصد محصولات خود را بومی سازی و از ورود قطعات از سایر کشور‌ها جلوگیری کند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر