حجم صادرات از گمرکات قم در فروردین و اردیبهشت ماه به ۵۰ میلیون دلار رسید

سپهر اقتصاد - مدیرکل گمرکات قم گفت: آمار صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان طی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری فراتر از ۵۰ میلیون دلار به ثبت رسیده‌است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، اسفندیار دریکوندی  بیان کرد: بر اساس آمار طی مدت یاد شده ۶۴ هزار و ۱۴۳ تُن کالا در قالب یک‌هزار و ۱۸۳ اظهارنامه به ارزش ۵۰ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۸۲۴ دلار از طریق گمرکات استان قم به کشورهای مورد نظر صادر شده‌است.

وی افزود: همچنین در همین مدت هفت‌ هزار تُن کالا در قالب ۴۴۶ اظهارنامه و به وزن ۳۵ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۶۷۸ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است که بیشترین حجم آن را مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی و تولیدی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: گمرکات قم در زمینه ترانزیت کالا با سایر گمرکات کشور نیز فعالیت خوبی دارد و در همین ارتباط طی دوماه یاد شده تعداد ۵۵۸ قلم کالا به وزن ۱۴ هزار و ۵۵۰ تُن به گمرکات قم وارد و ۴۰ قلم کالا به وزن ۵۳۵ تُن از آن خارج شده‌است.

دریکوندی با اشاره به جایگاه ویژه این دستگاه در توسعه اقتصادی استان گفت: درآمد کل گمرکات قم در مدت یاد شده ۵۲۰ میلیارد ریال بوده‌است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۸۲ درصد رشد درآمدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین با بیان فعالیت‌های گمرکات قم در بخش مقابله با قاچاق کالا، افزود: در همین رابطه طی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تعداد ۸۱ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۴۳ میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل شده‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر