حمایت از حقوق مصرف کننده با جلوگیری از قاچاق آرد و گندم

سپهر اقتصاد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم، گفت: جلوگیری از قاچاق آرد و گندم، حمایت از حقوق مصرف کننده است.

لزوم جلوگیری از قاچاق آرد و گندمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد حاجی زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز در کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز استان بالا رفتن حجم قاچاق آرد و گندم در استان را نگران کننده دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم باید با تشدید نظارت‌ها و کارخانه‌های آرد و نانوایی‌ها و ایجاد ساز و کار‌های مناسب ضمن جلوگیری از قاچاق این کالا‌های حیاتی از حقوق به حق مصرف کنندگان حمایت کرد.

وی همچنین جزیره‌ای عمل کردن سامانه‌های در اختیار دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف استان را یکی از عوامل موثر در کاهش تخلفات عنوان کرد و بر لزوم هماهنگ شدن این سامانه‌ها به صورت استانی با هدف هم افزایی بیشتر تاکید کرد.

انتقال کشفیات مربوط به فرآورده‌های نفتی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با مسئولیت پذیری بیشتر این شرکت برای حمل به انبار‌ها از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

فرمانده انتظامی استان هم در این جلسه از افزایش ۱۵۱ درصدی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: پرونده‌های توقیفی هم در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافته است.

سردار سیدمحمودی میرفیضی، بالا بودن حجم کشفیات در مسیر‌های ورود به قم را ضعیف عمل کردن گشت و بازرسی عنوان کرد و گفت: تعداد وسایل نقلیه توقیف شده در حمل کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در نیمه دوم امسال ۲۷۳ دستگاه خودروی شوتی توقیف شده که درصد بالایی از آنها غیربومی هستند.

فرمانده انتظامی قم همچنین از افزایش ۲۳ درصد متهمان دستگیر شده در رابطه با قاچاق کالا در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر