حملات سایبری به زیرساخت‌ها در قم بررسی شد

سپهر اقتصاد - همایش مجازی بررسی و تحلیل حمله‌های سایبری به زیرساخت‌های کشور به همت اداره‌کل ارتباطات قم و مرکز آپا دانشگاه قم و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در این همایش برخط طی سخنانی اظهار داشت: هدف امنیت سایبری محافظت از اطلاعات در برابر سرقت و آسیب است و این اطلاعات شامل داده‌های حساس، اطلاعات قابل‌ شناسایی و تشخیص هویت افراد و اطلاعات شخصی و غیره است که بدون وجود امنیت سایبری، سازمان‌ها نمی‌توانند از خود در برابر نقض‌های داده‌ای و حمله‌های هکری دفاع کنند.

در ادامه رئیس مرکز آپا نیز  افزود: در تقسیم‌ کاری که برای پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری پیش‌بینی شده، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی از سوی پدافند غیرعامل و مرکز راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) صورت می پذیرد و مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای (ماهر) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام آمادگی، با رصد روزانه حمله‌ها اقدام متناسب را انجام می‌دهد.

امیر جلالی بیدگلی بیان کرد: مرکز آپا قم با همکاری سازمان فناوری اطلاعات به عنوان بازوی اجرایی در زمینه‌های آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد برای حوادث امنیتی سایبری فعالیت می‌کند و با نیروهای متخصص و تجهیزهای لازم آمادگی مقابله با هرگونه حمله‌های سایبری را دارد.

بر اساس اعلام مرکز امنیت فضای تبادل اطلاعات، سامانه هوشمند سوخت کشور چهارم آبان‌ماه جاری مورد حمله سایبری قرار گرفت و به تبع آن نیز جایگاه‌های سوخت رسانی از مدار خارج شدند

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر