حوزه آماده کمک به فرهنگ‌سازی، توسعه و ترویج صنعت گردشگری است

سپهر افتصاد ـ مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی به مناسبت روز جهانی گردشگری گفت: حوزه آماده کمک به فرهنگ‌سازی، توسعه و ترویج صنعت گردشگری است.

به گزارش  مرکز خبر حوزه، در پیام آیت‌الله علیرضا اعرافی آمده است: روز جهانی گردشگری، فرصتی برای قدردانی از تلاش فعالان صنعت گردشگری و تاکید بر اهمیت توسعه این صنعت در کشور عزیزمان ایران است.

در این پیام افزوده شده است: تلاقی این روز تاثیرگذار، با ایام اربعین حسینی می‌تواند آغازی نیکو برای پیوند زدن گردشگری کشور، به میراث غنی فرهنگی و دینی ما باشد؛ در همین راستا، می‌توان با بهره‌گیری از امکانات موجود در جهت توسعه این حرکت جهانی، نهادینه سازی صلح و نزدیک ساختن قلوب همه انسان‌های آزادی خواه بهره جست.

در این پیام بیان شده است: صنعت گردشگری امروزه نه تنها ابزاری برای تسهیلگری در سفر، بلکه مهم‌ترین عامل در گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و آشنا شدن با تاریخ و تمدن آن‌هاست؛ ایران اسلامی با برخورداری از تاریخی چند هزار ساله و فرهنگی اصیل، همواره مورد توجه جهانگردان بوده و هست.

در این پیام اضافه شده است: ثبت ۲۴ اثر تاریخی ـ فرهنگی و ۲ اثر طبیعی از ایران در میراث جهانی یونسکو موید این است که می‌توان با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح از ظرفیت گردشگری کشور به ‌خوبی بهره‌مند شد؛ این میراث گران‌بها تمدنی که در آثار برجای‌مانده تاریخی، دانشی، فرهنگی، هنری و فنی نمایان است، افزون بر مایه مباهات و افتخار بودن، وظیفه‌ای بس گران را بر دوش مسئولان اجرایی و علمی، و اهالی فرهنگ و صنعت گردشگری می‌نهد.

در این پیام آمده است: در دست داشتن چشم‌اندازی روشن از این عرصه و ریلگذاری صحیح در راستای تحقق آن، شکوفایی اقتصادی و فرهنگی و بالندگی علمی و معنوی کشور را نوید می‌دهد؛ اما این امر، نیازمند همفکری و همکاری همه نهادهای اثرگذار است.

در این پیام ذکر شده است: اینجانب روز جهانی گردشگری را به همه فعالان این عرصه تبریک گفته، مراتب سپاسگزاری خود را تقدیم ایشان می‌کنم؛ همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای این عزیزان، آمادگی حوزه‌های علمیه را، که به گواه تاریخ، سهم گرانسنگی در شکوفایی علمی و فرهنگی ایران اسلامی داشته و دارند، برای کمک به فرهنگ‌سازی، توسعه و ترویج صنعت گردشگری اعلان می‌کنم.

۵ مهرماه مصادف با ۲۷ سپتامبر «روز جهانی گردشگری» و پنجم تا یازدهم مهر با عنوان «هفته گردشگری» نامگذاری شده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر