خسارت 120 میلیارد تومانی خشکسالی در قم

سپهر اقتصاد-رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت : با توجه به کاهش بارندگی ها در زمستان و بهار 120 میلیارد تومان به صورت مستقیم به محصولات کشاورزی استان قم خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ؛ پور میدانی در نخستین جلسه فصلی ستاد صندوق بیمه کشاورزی استان با اشاره به خسارت شدید کاهش بارندگی ها در تمام محصولات کشاورزی و سطح اراضی استان قم گفت : برآورد ها نشان می دهد خسارت در مزارع حدود 30 تا 60 درصد ، در مراتع تا 80 رخ داده است.
وی  پوشش بیمه کشاورزی در استان را به طور میانگین 30 درصد عنوان کرد و افزود : تلاش شده است کشاورزانی که تحت پوشش مستقیم بیمه بودند به صورت 100 درصد  خسارت آنان تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. رییس جهاد کشاورزی استان قم گفت  : قرار شده است در سطح ریاست جمهوری و وزارت کشور بخشی از خسارت ها جبران شود که امیدواریم بخش بزرگی از این مبلغ در صورت تامین اعتبار تامین شود. پور میدانی گسترش بیمه در میان کشاورزان و دامداران را نیازمند آموزش و فرهنگ سازی دانست و گفت: در مجموع 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از ابتدای سال زراعی بیمه شده اند که کل مبلغ بیمه نامه 11 میلیارد تومان است و تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت از طرف بیمه پرداخت شده است. وی با تاکید بر اینکه قم به عنوان یکی از قطب های دام و طیور در کشور محسوب می شود افزود: بر اساس بیمه اجباری طیور تمام واحدهای گوشتی و تخم گذار 100 درصد بیمه هستند و در بخش دام این رقم  50 درصد است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر