در محصولات کشاورزی به استانداردهای جدی نیاز داریم 

سپهر اقتصاد - نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع محصول‌های کشاورزی چون با مساله عمر و سلامت افراد جامعه سروکار دارد، نیازمند اِعمال استانداردهای جدی هستیم، و دستگاه قضایی نیز باید ورود کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری  در نخستین جلسه شورای استاندارد قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: برخی کالاهایی که در بازار وجود دارد، از استاندارد لازم برخوردار نیست، مثلا محصولی را با یک آلیاژی تولید می‌کنند، که استحکام و دوام کافی ندارد، به همین دلیل خسارت‌هایی که می‌دهیم، زیاد است.

وی با بیان اینکه ترکیب شورای استاندارد متشکل از حوزه اجرا و نظارت است بیان داشت: صنعت و معدن و تجارت، نظام‌مهندسی، اداره‌کل تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و مجموعه‌های دیگر با هم ارتباط تنگاتنگی دارند.

نماینده قم همچنین با اشاره به بازگردانده شدن محصول‌های کشاورزی صادر شده مانند فلفل و هندوانه به برخی کشورها گفت: حتی کشورهایی که هیچ چیزشان استاندارد نیست، هندوانه ما را به دلیل نیترات و سمومی که در آن است بر می‌گردانند.

 ذوالنوری ادامه داد: در بحث محصول‌های کشاورزی که با عمر و سلامت جامعه سر و کار دارد، نیاز به اِعمال استانداردهای جدی داریم، البته نه اینکه انجام نمی‌شود، اما دستگاه قضایی باید با جدیت ورود پیدا کند، چون برای برخی موارد تخلف، در قانون جرم انگاری نشده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر