در هجده ماه گذشته، ۱۰۱ طرح در کارگروه زیربنایی استان مطرح و مورد تصویب قرارگرفته است.

سپهر اقتصاد-  مدیرکل راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان قم از تصمیمات مؤثر کارگروه «زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط ‌زیست استان قم» طی هجده ماه گذشته خبر داد.

حسن صبوری در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان قم بیان کرد: وظیفه ذاتی این کارگروه، بررسی و تصویب کاربری‌ها یا هر نوع خدمات عام‌المنفعه در خارج از محدوده شهرها و روستاها است.

صبوری بابیان اینکه این خدمات شامل هر نوع کاربری ازجمله بهداشتی- درمانی، تولیدی- صنعتی، فرهنگی و آموزش عالی می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا به اکنون تعداد ۱۲ جلسه کارگروه زیربنایی و ۲۷ جلسه گروه کاری تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به تنوع بالای مسائل مطروحه این پرونده‌ها خاطرنشان کرد: قبل از طرح و تصمیم‌گیری در جلسات مذکور، تمام این طرح‌ها ابتدا در گروه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و در صورت نیاز سرمایه‌گذاران پروژه‌ها مطرح و موارد هر پرونده موردبررسی دقیق قرار می‌گیرد.

وی افزود: پرونده‌های موضوعی بررسی‌شده در جلسه‌های گروه کاری، پس از طرح در کارگروه و تأیید، جهت تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال می‌شود.

صبوری تصریح کرد: در مجموع در هجده ماه گذشته، ۱۰۱ طرح در کارگروه زیربنایی استان مطرح و مورد تصویب قرارگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به برگزاری جلسات منظم ماهانه در محل استانداری قم و در تعامل با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: حاصل این پرونده‌ها و تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌های مطروحه، راه‌اندازی واحدهای صنعتی و صنفی، تولیدی و خدماتی وابسته به بخش کشاورزی یا حمل و نقل، خدمات شهری و مسکن، بهداشت و درمان، انرژی، آب، احداث یا توسعه شهرک‌های مسکونی، صنعتی، گردشگری، بناهای کارگری و فعالیت‌های مکمل و پشتیبان بخش کشاورزی بوده است.

وی موضوعات کارگروه امور زیربنایی را بسیار متنوع قلمداد کرد و افزود: از دیگر پرونده‌های خاص مطروحه، استقرار پهنه کاربری صنایع بزرگ در محدوده نیزار (فولاد غرب آسیا)، شهرک صنعتی خصوصی محور قم – گرمسار و کمربندی جدید شهر قم بوده است.

صبوری در پایان گفت: اقدامات این کارگروه باهدف تسهیل و رونق تولید در حوزه وظایف و اختیارات انجام می‌گیرد که اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر