دستور شهردار قم برای اجرای طرح پایش محلات شهری

سپهر اقتصاد-_شهردار قم با صدور دستور ویژه‌ای به مدیران شهری خواستار اجرای طرح پایش مناطق و محلات شهر باهدف ایجاد زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان و رفع ضعف‌های ساختار اداری شهرداری قم در این زمینه شد.

<وی تقسیم‌بندی جغرافیا و ساکنان در هر منطقه و نیازسنجی دقیق درخواست‌ها و مشکلات شهروندان را از اجزاء لازم‌الاجرا در این طرح دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت شهر قم و امکان افزایش و بازنگری تعداد مناطق شهری در ساختار اداری، می‌توان رویکرد توزیع عادلانه خدمات را بیشتر و بهتر دنبال نمود تا طیف گسترده‌تری از شهروندان، سطح مطلوب و قابل قبولی از خدمات‌رسانی شهرداری را شاهد باشند.

شهردار قم ابعاد مختلف این موضوع و هماهنگی آن با سیاست‌های چابک‌سازی و توانمندسازی ساختار اداری و توزیع مأموریت‌ها و لحاظ صرفه و صلاح شهر و شهرداری را از دیگر الزامات اجرای این طرح دانست که بایستی موردتوجه قرار گیرد.

دکتر سقائیان‌نژاد مناطق شهری را خط نخست خدمات‌رسانی به شهروندان دانست و ادامه داد: بیشترین ارتباط شهروندان با شهرداری در مناطق انجام می‌گیرد و این ارتباط بایستی به سمتی برود تا افزایش محسوسی در نوع خدمات ارائه‌شده با شهروندان را در پی داشته باشد و شهروندان این خدمت‌رسانی را درک نمایند.

وی بابیان ضرورت توجه به نیازهای طیف‌های گسترده شهروندان از خدمات بخش‌های مختلف شهرداری گفت: مدیران شهری باید طوری برنامه‌ریزی لازم را در ارائه خدمات به شهروندان قمی داشته باشند که شاهد توزیع عادلانه امکانات به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار باشیم.

شهردار قم استناد و توجه به اسناد بالادستی ازجمله چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ و سند عملیاتی قم ۱۴۰۴ را متذکر شد و ادامه داد: در افق‌های ترسیم‌شده در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری به رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار به‌عنوان یک اولویت اساسی در شهرداری قم توجه شده است تا در پایان این برنامه و با یک همت جمعی این مهم به تحقق برسد تا بتوانیم ادعا کنیم که در شهر قم محله کمتر برخوردار وجود ندارد

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر