دلیل شوری آب در بعضی از مناطق شهر قم چیست؟

سپهر اقتصاد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: افزایش میزان مصرف آب، کاهش بارندگی و کاهش آب ورودی از سد کوچری، علت شوری آب در برخی از مناطق قم است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،

دلیل شوری آب در بعضی از مناطق شهر قم چیست؟مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به شوری آب در چند روز اخیر در برخی از مناطق قم به ویژه منطقه نیروگاه و شهر قائم گفت: در شرایط فعلی با افزایش میزان مصرف آب و کاهش بارش باران، برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان، ناچاریم بخشی از آن را از منابع آبی چاه‌ها تامین کنیم که این موضوع سبب شوری نسبی آب در بعضی از مناطق شده است.

کاهش ۵۰ درصدی حجم ذخیره آب سد کوچری

حسن بختیاری با بیان اینکه سال گذشته حجم ذخیره شده آب در سد کوچری ۱۵۰ میلیون مترمکعب بوده و امسال ۷۰ میلیون متر مکعب است افزود: با کاهش بارندگی در فصل آبی جاری، حجم آب ذخیره شده در سد کوچری، ۵۰ درصد نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش یافته و این موضوع سبب شده است که سهم آب ورودی به استان نیز کاهش یابد.

افزایش مصرف آب در روز‌های پایانی سال

وی یکی از عوامل شوری آب را افزایش مصرف شهروندان در روز‌های پایانی سال برشمرد و گفت: میزان مصرف آب در استان نسبت به بهمن ماه، ۱۰ درصد و نسبت به اسفند پارسال، ۴ درصد افزایش یافته است. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: شرایط پایدار برای تامین آب مصرفی، نیازمند همکاری مردم و مدیریت مصرف به ویژه در ایام پایانی سال است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر