ذخیره گندم در قم شرایط مطلوبی دارد

ذخیره گندم در قم شرایط مطلوبی داردسپهر اقتصاد- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با اقدام‌های صورت‌گرفته، همواره سطح ذخیره گندم در این استان در شرایط مطلوب و مطمئنی است و می‌توان با استفاده از آن، نیاز چند ماه مردم قم به این محصول را تامین کرد.

به گزارش ایرنا، سعید محمدی  بیان کرد: در راستای تامین امنیت غذایی، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا گندم مورد نیاز برای تهیه نان سفره مردم بیش از سطح مصرف چندین ماه استان، ذخیره شده باشد و در این رابطه وضعیت تدارک این محصول را به صورت مستمر رصد می‌کنیم.

وی افزود: گندم مورد نیاز استان از بهترین ارقام داخلی و خارجی تامین و ذخیره سازی می‌شود و آزمایش‌های صورت گرفته بر روی گندم‌های تدارک دیده شده، نشان از کیفیت بالای آن برای تولید آرد مورد استفاده در تهیه انواع نان مصرفی مردم را دارد.

وی ادامه داد: سیلوی ذخیره‌سازی استان قم دارای امکانات مورد نیاز برای کنترل کیفیت گندم وارد شده به آن است و به همین دلیل همواره محصول با کیفیت در این مجتمع ذخیره و برای تامین نیاز مردم عرضه می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با جدیت به دنبال آن هستیم که درصد سبوس در آرد نان مصرفی مردم استان بالا رود، چرا که سبوس نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت افراد دارد و نیاز است که مصرف نان کامل با درصد سبوس بالا در میان مردم ترویج شود.

وی با اشاره به این‌که قم از فناوری بالایی درتولید آرد با کیفیت برخوردار است، افزود: درهمین رابطه بهره‌برداران صنعت تولید آرد استان توانایی رقابت در سطح ملی را دارند و از این ظرفیت برای عرضه آرد مورد نیاز برای تهیه نان مردم به خوبی استفاده می‌شود.

در حال حاضر پنج واحد صنعتی به صورت تخصصی در زمینه تولید آرد در قم فعال است، این استان دارای تعداد ۸۸۸ نانوایی شامل ۵۸۰ مورد یارانه‌ای یک و ۳۰۸ مورد یارانه‌ای دو نیز است که تفاوتشان در قیمت آرد یارانه‌ای تخصیص یافته به آن‌ها است.

همچنین مجتمع ذخیره‌سازی شهید آصف نخعی قم، مدرن‌ترین سیلوی ملکی در کشور به شمار می‌آید، این مجتمع به عنوان مرکز ذخیره سازی گندم استان، در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، این مجتمع دارای ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۱۱۰ هزارتن گندم است و با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن گندم در ساعت از امکانات و تجهیزات کامل آزمایشگاهی برای سنجش کیفیت و تسهیل حمل و نقل غلات برخوردار است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر