راه اندازی مترو در اولویت مدیران شهری قرار دارد

سپهر اقتصاد- استاندار قم، راه اندازی طرح قطار شهری(مترو) قم را از ضروریات این شهر دانست و تاکید کرد: افتتاح طرح مترو در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دارد. 

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی با حضور در سازمان برنامه و بودجه کشور و جلسه شورای عالی فنی، اهمیت طرح قطار شهری قم و ضرورت رسیدگی به مشکلات مربوط به افتتاح فاز اول و توسعه متروی قم را مورد اشاره قرار دارد.

در این جلسه که به ریاست رحیم ممبینی معاون کل سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور  امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار قم و هیات مدیره قطار شهری و کارشناسان فنی ترتیب یافت، مسائل و مشکلات افتتاح فاز اول طرح قطار شهری (مترو) قم در بحث پرداخت مرحله دوم اعتبارات سفر رئیس جمهور و حل مشکلات راه اندازی متروی قم و اصلاح قرارداد مترو توافقاتی صورت گرفت و مقر گردید اجرای طرح مترو با سرعت بیشتری دنبال شود.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر