رشد ۸۵ درصدی صادرات قم در فروردین‌ ۱۴۰۱

سپهر اقتصاد - مدیرکل گمرکات قم گفت: حجم صادرات این استان در فروردین‌ماه سال‌۱۴۰۱ نسبت به مدت‌ مشابه سال قبل از نظر وزن بیش از ۸۵ درصد رشد داشته‌است.

به گزارش ایرنا، اسفندیار دریکوندی  بیان کرد: در فروردین‌ماه سال‌جاری ۲۷هزار و ۲۱۹ تُن کالا از گمرکات قم در قالب ۵۰۰ مورد اظهارنامه جهت حضور در بازارهای بین‌المللی به کشورهای هدف صادر شده‌است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۴هزار و ۶۸۶ تُن بوده‌است.

وی افزود: همچنین ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان قم طی زمان یاد شده ۱۹ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۰۹ دلار به ثبت رسیده‌است، این رقم در مقایسه با میزان صادرات استان در فروردین‌ماه سال گذشته که ۱۲ میلیون و ۴۱۴هزار و ۶۰ دلار بوده‌است بیش از ۵۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت واردات استان نیز، بیان داشت: در فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۳۵۰ تُن کالا در قالب ۱۴۵ اظهارنامه به ارزش ۹ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۲۵۳ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است که بیشتر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نیز لوازم و تجهیزات مورد استفاده واحدهای تولیدی فعال در قم است.

دریکوندی با اشاره به این که هدف گمرکات قم حمایت از فعالان اقتصادی برای گسترش حجم تجارت خارجی استان است، گفت:‌ در سال‌جاری شرایط صادرات کالاهای ساخت استان قم به بازارهای هدف‌ بین‌المللی با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی تسهیل خواهد شد.

وی بیان کرد: مقابله با قاچاق از جمله راهکارهای حمایت از فعالان اقتصادی استان برای گسترش حضورشان در بازارهای داخلی و بین‌المللی است و در همین رابطه گمرکات استان قم با همکاری سایر نهادهای متولی در این امر از تمام ظرفیت‌های در اختیار اداره کل استفاده می‌کند.

وی ادامه داد:‌ در همین خصوص طی فروردین‌ماه سال‌جاری تعداد ۳۱ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال در اداره کل گمرکات استان قم تشکیل شد و برای طی مراحل رسیدگی در اختیار مراجع قانونی ذیصلاح قرار گرفت./

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر