رفع عقب‌ماندگی‌ها در زیرساخت‌های گردشگری قم ضروری است

رفع عقب‌ماندگی‌ها در زیرساخت‌های گردشگری قم ضروری است

سپهر اقتصاد ـ معاون هماهنگی امور زایران استاندار قم گفت: این استان درحوزه زیرساخت‌های گردشگری عقب‌ماندگی‌های متراکمی دارد که ضروری است طرح های نیمه تمام هرچه زودتر تکمیل شود.

ابوالقاسم مقیمی درحاشیه بازدید سید محمدتقی شاهچراغی استاندارقم از مراحل ساخت سه هتل پنج‌ستاره در شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از زیرساخت‌های گردشگری که چندین طرح در آن فعال است و به دلایل گوناگون همچون مسایل مالی و قضایی زمین‌گیر شده‌اند، طرح‌های مرتبط با حوزه اسکان است. وی ادامه داد: در قم درخصوص  «اسکان ارزان‌قیمت» برای افراد کم‌بضاعت مانند زایرسرا و «اسکان گرانقیمت» برای پذیرایی از زایران خارجی ، عقب است، تقریبا می‌توان گفت هتل چهارستاره و پنج‌ستاره‌ای که بتواند میزبانی برخی از رویدادهای بین المللی باشد، نداریم. معاون استاندار قم اضافه کرد: همچنین نیازمند الگوی «اسکان میان‌قیمت» به منظور اقامت زایران، برای قشرهای مختلف جامعه با توانایی‌های مالی متفاوت هستیم. وی اظهار داشت: استان قم در زمینه ساخت هتل‌های چهار و پنج ستاره، سال‌های متمادی می‌باشد که ورود کرده‌است، ولی متاسفانه این طرح ها، به ویژه هتل‌های پنج ستاره به پایان نرسیده‌اند. وی افزود: این طرح‌ها موانع مختلفی از جمله مشکلات اعتباری، درخواست وام و مجوزهای مورد نیاز از شهرداری و میراث فرهنگی داشته‌اند که امروز با حضور استاندار این مشکلات از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت. معاون هماهنگی امور زایران استاندار قم تاکید کرد: یکی از نکته‌های مهمی که این معاونت در حال پیگیری آن است؛ ایجاد زایرسراهای ارزان‌قیمت برای اقشار ضعیف است. وی افزود: ان‌شاءالله با کمک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و شهرداری و همیاری افراد نیکوکار و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی؛ با ترکیب طرح‌های تجاری بتوانیم هر چه زودتر این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم و خدمات مناسب و در خور شان زایران کریمه اهل بیت(ع) ارایه دهیم.                   
تاکید استاندار بر حل مشکل اقامتی زایران کریمه اهل بیت(ع) بر اساس این گزارش؛ استاندار قم در بازدید از مراحل ساخت هتل های پنج ستاره زعفرانیه، زمرد و طوبی در شهر قم، با سازندگان این هتل ها گفت وگو و از نزدیک مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد. سید محمدتقی شاهچراغی بر اتمام طرح‌های نیمه تمام و نیز فراهم ساختن امکانات مناسب برای اسکان زائران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد. همچنین مسئولان ساخت این هتل ها مشکلات خود را بیان کردند و خواستار تسریع امور از جمله در زمینه دریافت وام شدند. هتل پنج ستاره طوبی و مجتمع طلا و جواهر در بلوار پیامبر اعظم(ص)، هتل پنج ستاره زمرد در میدان بسیج و هتل زمرد در بلوار عمار یاسر شهر قم در حال ساخت است. در استان قم ۲۹۳ واحد اقامتی با ۱۳ هزار و ۷۰۰ تخت وجود دارد که شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر می‌شود.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر