رفع موانع تولید لازمه تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد قم

سپهر اقتصاد-استاندارقم ، گفت: رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذار از لوازم مهم تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی قم در سال آینده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، در حاشیه بازدید اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از شهرک صنعتی سلفچگان، گفت: رشد اقتصادی ۸ درصدی برای سال آینده استان قم پیش بینی شده است که این رشد اقتصادی باید با رفع موانع و ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی محقق شود.

استاندار قم در جریان این سفر از ۴ واحد‌ صنعتی تولید لوله، چرم مصنوعی، سنگ و فولاد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات تولیدی این واحد‌ها قرار گرفت.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده رونق تولید و اشتغال دغدغه اصلی دولت اعلام شده است، گفت: انتظار از مدیران استانی این است که زمینه‌های ورود سرمایه گذاران را به استان تسهیل کنند.

وی بر افزایش فعالیت واحد‌های تولیدی که با ظرفیتی کمتر از میزان واقعی در حال کار هستند تاکید کرد و افزود: کارگروه تسهیل باید بر رفع موانع بیشتر تمرکز کند تا شاهد افزایش اشتغال در استان باشیم.

استاندار همچنین گفت: با واگذاری اختیارات به استانداران از سال آینده، باید تمام همت مدیران بر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی تمرکز یابد.

وی با تاکید بر احصاء مشکلات واحدهای تولیدی استان، گفت: امیدواریم در سفر آینده رئیس جمهور به قم، بتوانیم برای حل این مشکلات چاره اندیشی کنیم.

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تولید کنندگان شهرک صنعتی سلفچگان، نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

تعریض مسیر دسترسی شهرک صنعتی سلفچگان، وصول مطالبات صنعتگران از نهاد‌های دولتی، تقسیط معوقات بیمه‌ای واحد‌های تولیدی، تامین سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه از جمله مهم ترین مشکلات مطرح شده صنعتگران قم در این جلسه بود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر