روند ثبات قیمت مرغ و گوشت در قم

سپهر اقتصاد- رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی قم گفت: در خصوص محصولات مرغ و تخم مرغ افزایش قیمت نداشتیم و بیشتر از یک ماه است که قیمت مرغ و تخم مرغ ثابت است و در خصوص محصول ماهی هم این هفته افزایش قیمت نداشتیم.

به گزارش ایسنا،حسن رئیس میرزایی رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی قم  عنوان کرد: قیمت روز مرغ 30 هزار و 200 تومان، تخم مرغ 21 و 500 تومان، گوشت قرمز شقه ای 150تومان است.

رئیس میرزایی بیان کرد: نرخ ماهی آزاد است و به دلیل این که نرخ مصوب دولتی برای این محصول تعیین نشده قیمت ماهی با توجه به موجودی این محصول در بازار دچار نوسان است.

وی ادامه داد: در خصوص محصولات مرغ و تخم مرغ افزایش قیمت نداشتیم و بیشتر از یک ماه است که قیمت مرغ و تخم مرغ ثابت است و در خصوص محصول ماهی هم این هفته افزایش قیمت نداشتیم.

با اشاره به این که قیمت گوشت قرمز افزایش داشته، تصریح کرد: گوشت بره کیلویی ده هزار تومان افزایش قیمت داشته است، گوشت شقه ای هفته گذشته 140 هزار تومان بود و این هفته ده هزار تومان افزایش قیمت داشته و به قیمت 150 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

رئیس میرزایی این افزایش قیمت گوشت قرمز را یکی از سیاست های دولت در راستای حمایت از تولید کنندگان و دامداران دانست و گفت: امسال دامداران بسیار ضعیف بودند و متضرر شدند همچنین یکی دیگر از علل افزایش قیمت را صادارت عنوان کرد.

رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی با اشاره به این که خرید مردم نسبت به شرایط سال های قبل کاهش پیدا کرده، بیان کرد: هر سال شب عید شاهد ازدحام برای خرید محصولات پروتئینی بودیم که امسال این مقدار کاهش پیدا کرده است البته در روزهای آخر سال امکان افزایش تقاضا و خرید وجود دارد.

رئیس میرزایی با بیان این که موجودی مرغ تازه در بازار دچار نوسان می ‌شود اما مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: هیچ کمبودی از نظر تأمین محصولات گوشت و مرغ برای بازار شب عید وجود ندارد و مرغ یخی ذخیره سازی شده و تا دو ماه بعد از عید هم هیچگونه کمبودی وجود ندارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر