رونق تولید سوهان در قم توسعه گردشگری را در پی دارد

سپهر اقتصاد- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: کمک به رونق یافتن تولید سوهان در قم به صورت کارگاهی و صنعتی علاوه بر حفظ فرصت‌های شغلی این بخش، عامل مهمی برای جذب گردشگران علاقه‌مند به این سوغات نامی استان است.

به گزارش ایرنا، ، محمود سیجانی  بیان کرد: با توجه به جایگاه مهم محصول سوهان برای اقتصاد قم در بخش‌های صنعتی و گردشگری، خوشه صنعتی تولید این محصول در استان شکل گرفته و فعال‌ است.

وی افزود: تولید صنعتی سوهان و عرضه آن در بسته‌بندی‌های مناسب، علاوه بر حفظ کیفیت آن موجب افزایش ماندگاری این محصول خوراکی شده‌ و استقبال گردشگران برای خرید سوهان قم و انتقال آن به محل سکونتشان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به این که سوهان همواره یکی از مهمترین سوغات قم بوده‌است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی به کمک تولیدکنندگان این محصول آمده‌است و ایشان برای حفظ جایگاه خود به روش‌های جدید ارائه محصول در بسته‌بندی‌های زیبا و جذاب روی‌ آورده‌اند.

سیجانی گفت: البته تولیدکنندگان سوهان قم طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن که منجربه کاهش حضور زائران و گردشگران در استان شد، در فروش محصول تولیدی خود با مشکل جدی مواجه شدند و نیازمند حمایت جدی مسئولان برای حفظ و ارتقای وضعیت تولید خود هستند.

وی با اشاره به نقش مهم برندسازی در بازاریابی این محصول خوراکی استان، بیان کرد: تولیدکنندگان سوهان قم به دلیل وجود ظرفیت‌های مورد نیاز، قابلیت بسیاری برای افزایش سطح تولید خود در پاسخ‌ به تقاضای گردشگران داخلی و بین‌المللی دارند و می‌توانند به عنوان عنصری مهم در ارتقای موقعیت گردشگری استان نقش آفرینی کنند.

وی با بیان این که قم قابلیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری خوراک محور دارد، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی قم دارای امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه فعالیت خوشه‌ صنعتی سوهان و تولید سایر محصول‌های خوراکی است و آمادگی جذب سرمایه‌گذاران در این بخش را دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر