رویشگاه‌های گیاهان دارویی مراتع کاسوا از توابع قم احیا شد

سپهر اقتصاد - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جعفرآباد قم از احیا و توسعه گیاهان دارویی درسطح ۳۰۰ هکتار از مراتع و ذخیره‌گاه‌های منطقه کاسوا خبر داد و گفت: این عملیات با مشارکت مردم، بسیجیان و بهره‌برداران انجام شده است.  

به گزارش  شب روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، علی بهلولی در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای پویش مردمی بذرکاری همزمان با سراسر کشور در استان اظهار داشت: در قالب این پویش قرار است از ظرفیت‌های مردمی برای اهداف مختلف در حوزه منابع طبیعی به ویژه حفظ و احیای مراتع و ذخیره گاه های استان استفاده شود.

روستای زیبا و خوش آب و هوای کاسوا از توابع بخش خلجستان در ۸۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

وی با اشاره به حضور گروه‌های مردمی هم‌زمان با روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه در مراتع کاسوا تصریح کرد: با محوریت بهره‌برداران عملیات احیا و توسعه گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از مراتع کاسوا دنبال شده است.

رئیس منابع طبیعی جعفرآباد از حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار جعفرآباد و جمعی دیگر از مسئولان در این برنامه مردمی خبرداد و گفت: گروه‌های مردمی طی مدت یک روز برای همیاری با بهره‌برداران در عرصه حضور داشته و به فعالیت مشغول بودند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی اولویت نخست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است تصریح کرد: در عملیات احیا و توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی در کاسوا مبلغ خاصی از اعتبارهای دولتی هزینه نشده است بلکه بسیجیان و بهره‌برداران منطقه محوریت کار را بر عهده دارند تا هم به منابع طبیعی کمک کنند و هم تامین معیشت این افراد رقم زده شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر