زنجیره تولید دام و طیور قم تکمیل شود

سپهر اقتصاد - استاندار قم بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید در حوزه دام و طیور این استان تاکید کرد.

به گزارش استانداری قم، سید محمد تقی شاهچراغی با حضور در یک واحد مرغداری نمونه کشوری که در رَسته مرغ تخم‌گذار فعالیت می کند اظهار داشت: حمایت از تولیدهای بروز و سلامت محور در زمینه تامین ارزاق عمومی را در دستور کار جهاد کشاورزی دانست.

استاندار قم با قدردانی از فرآیند مکانیزه تولید تخم مرغ در این واحد ۶۰ هزار قطعه‌ای، اضافه کرد: وجود زنجیره‌های کامل محصول‌های دام و طیور در واحدهای دامپروری مورد توجه است و باید امکانات و زیربنای لازم برای این امر فراهم شود.

شاهچراغی در حاشیه بازدید میدانی از خط تولید این مجموعه، با اشاره به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در تولید محصول‌ها و ارزاق عمومی افزود: ارتقای سطح فعالیت واحدهای تولید دام و طیور در قم بر اساس استانداردهای ملی امری مهم است که باید از تمام توان و ظرفیت استان در این جهت بهره بریم.

وی به برنامه‌های مدیریت استان در راستای حمایت از تولیدها به‌ویژه تولید محصول‌های کشاورزی و دام و طیور اشاره کرد وگفت: نظام مسایل استان در این زمینه تهیه شده است و با تمام تلاش برای رفع موانع در مسیر تولید اقدام می‌کنیم.

استاندار قم همچنین با بیان لزوم ورود نیروهای جوان و خلاق و با تفکرهای بروز به این عرصه خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تامین مایحتاج عمومی وجود مجموعه های فعال و پویا امری حیاتی است.

گزارش حاکیست: در این بازدید مسائلی چون: تسهیلات بانکی، حمایت از مرغداری در زمان بحران ها و شیوع بیماری های واگیر دار چون آنفولانزا و تامین نهاده از سوی این واحد مطرح شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر