زیرساخت ارتباطی قم ۱۵ درصد توسعه یافت

سپهر اقتصاد - مدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات قم با اشاره به توسعه ۱۵ درصدی زیرساخت­‌های ارتباطی استان در سالجاری گفت: ضریب نفوذ پهن باند سیار قم از ۹۷ به ۱۱۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور وضعیت ضریب نفوذ اینترنت همراه در سطح استان را تبیین و اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان نیمه نخست سال جاری، استان با مجموع یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۶۴ مشترک، در تعداد مشترکان شرکت ارتباطات سیار ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در خصوص ضریب نفوذ پهن باند سیار استان نیز رتبه پنج کشوری را دارد و از ۹۷.۲ درصد به ۱۱۲.۶۴ درصد ارتقا پیدا کرده، که حاکی از رشد ۱۵ درصدی آن می‌باشد.

غلام پور ادامه داد: ۸۷ درصد از مشترکان پهن باند سیار مشترکان شبکه نسل چهارم و بقیه نیز مشترکان فناوری نسل سوم به شمار می‌آیند.

وی در بخشی از سخنان خود به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و خدمات بی‌نظیر آن به توسعه علوم اسلامی و دانشگاهی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های کرونایی بخش مهمی از درس‌های استادان در حوزه‌های علمیه و مراکز آموزش عالی به صورت مجازی و برخط اجرا می‌شود که خود نشانگر زیرساخت‌های ارتباطی مناسب در سطح استان و کشور است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر