ساختمان‌های ناایمن از جنس پلاسکو در قم کم نیست

سپهر اقتصاد-  مراسم گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با حضور معاون خدمات شهری شهرداری قم،‌ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم،‌ کارکنان و نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در سالن جلسات رضوان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در آیین بزرگداشت ۷ مهرماه و روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی با اشاره به احداث ایستگاه مادر آتش‌نشانی در بلوار پيامبر اعظم(ص) گفت: تنها ایستگاه مادر آتش‌نشانی کشور با تجهیزات مدرن در شهر مقدس قم در حال احداث است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این ایین گفت: تعداد ساختمان‌های پرخطر و از جنس پلاسکو در شهر قم کم نیست و از سازمان آتش‌نشانی شهرداری انتظار می‌رود لیست و اطلاعات تمام این ساختمان‌ها را احصا و نسبت به الزام به تأمین موارد ایمنی اقدام کند.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه تجهیزات و تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم نسبت به گذشته بهبودیافته اما باید تلاش کنیم تا تجهیزات سازمان آتش‌نشانی قم به سطح مطلوب و استاندارد برسد گفت: سطح رفاهی ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم باید مطابق با جایگاه این سازمان و نیروهای آتش‌نشانی باشد و شهرداران مناطق باید امکانات رفاهی ایستگاه‌ها را تأمین کنند. معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه شغل آتش‌نشانی پیوند مستقیمی با مخاطره دارد، خاطرنشان کرد: باید تدابیر و مطالبه‌ای در سطح سازمان‌های آتش‌نشانی کشور در رابطه با صدمات و آسیب‌های شغل آتش‌نشانی انجام بگیرد تا آسیب‌های وارده به این افراد مشمول حمایت‌هایی نظیر جانبازی و غیره شود. ذاکریان ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی نسبت به مسئله آموزش و پیشگیری در بین شهروندان اهتمام بیشتری داشته باشد تا هزینه‌های مالی و جانی حوادث احتمالی کاهش یابد. وی همچنین در رابطه با مطالبه نیروهای آتش‌نشانی قم نسبت به افزایش ساعات اضافه‌کاری، ابراز کرد: باید رویه عادلانه‌ای در این خصوص در بین تمام نیروهای این سازمان با همفکری و تعامل مسئولان در پیش‌گرفته شود. معاون خدمات شهری شهرداری قم اذعان کرد: تعداد ساختمان‌های پرخطر و از جنس پلاسکو در شهر قم کم نیست و از سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم انتظار می‌رود لیست و اطلاعات تمام این ساختمان‌ها را احصا و نسبت به الزام به تأمین موارد ایمنی اقدام کند. وی با تأکید بر لزوم افزایش سطح آمادگی جسمانی نیروهای آتش‌نشانی ابراز داشت: کاهش آمادگی جسمانی و تربیت‌بدنی نیروهای آتش‌نشانی می‌تواند سبب تحمیل هزینه‌های زیادی به نیروها شود.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز در این ایین گفت: سازمان آتش‌نشانی برای افزایش ضریب ایمنی پاساژها، ساختمان‌های بالاي 4 طبقه و تغییر کاربری برخی عرصه‌های خطرآفرین ورود پیداکرده و حداقل‌های ایمنی را تأمین نموده است.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در بخشی از این جلسه، ابراز داشت: سازمان آتش‌نشانی قم تا رسیدن به نقطه مطلوب و استانداردهای جهانی ازنظر تجهیزات همچنان فاصله دارد. حمید کریمی اضافه کرد: این سازمان ازنظر نردبان و بالابرهای آتش‌نشانی تا حدودی دچار کمبود است و در صورت بروز مشکل با چالش روبه‌رو خواهد شد. در این مراسم به‌رسم یادبود از تنی چند از آتش‌نشانان تقدیر به عمل آمد

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر