ساخت ۱۸۰ واحد از واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در قم

سپهر اقتصاد=مدیر کل راه و شهرسازی استان قم: ۱۸۰ واحد از پروژه‌های زیتون طرح اقدام ملی مسکن استان قم تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در جلسه شورای تامین مسکن استان قم با اشاره به ظرفیت ۴ هزار واحدی استان قم در طرح اقدام ملی مسکن گفت: واحد‌های این طرح در پروژه‌های زیتون ۶ تا ۱۷ بین ۵ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می‌شود، پروژه زیتون ۶ با ۱۸۰ واحد تا پایان سال در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص ثبت نام ۲۳ هزار نفر در مرحله ۵ طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت قرار شد باتوجه به ظرفیت ۱۷۵۰ واحدی در این مرحله با قرعه کشی از بین این ۲۳ هزار نفر ظرف هفته آینده قرعه کشی انجام شود. وی همچنین از متقاضیانی برای استعلام در خصوص فرم ج به این اداره کل مراجعه پیدا می‌کنند گفت: پس از قرعه کشی این مرحله از طرح و پس از پالایش اسامی متقاضیان فراخوان می‌شوند و با نوبت دهی به انان فرم ج آنان بررسی می‌شود. صبوری در خصوص قانون جهش تولید مسکن در استان قم گفت: بر اساس این قانون در استان قم ۵۶۰ هکتار زمین در محدوده شهرک پردیسان به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است که در صورت ابلاغ شورای شهرسازی و معماری به استان این محدوده در اولویت ساخت قرار می‌گیرد. وی ظرفیت نیاز استان قم در این قانون را سالیانه ۱۹ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در سال عنوان کرد و افزود: در طی ۴ سال باید حدود ۷۸ هزار واحد مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن در استان قم ساخته شود. مدیر کل راه وشهرسازی استان قم همچنین از تمدید خود اظهاری و ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان کشور تا پایان مهر خبر داد. سرمست استاندار قم هم در این جلسه با اشاره به پیش بینی ۵۶۰ هکتاری در استان قم گفت: می‌توان ۲۰ هزار واحد در شهر‌های اقماری قم و بین ۳ تا ۴ هزار واحد نیز مسکن کارگری اطراف شهرک‌های صنعتی در قالب قانون جهش تولید مسکن می‌توان پیش بینی کرد. وی قانون جهش تولید مسکن را فرصتی دانست که می‌تواند زمینه ساخت مسکن در شهر‌های اقماری و به سازی بافت فرسوده شهری را فراهم آورد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر