سارق کیف‌ پول‌های الکترونیک درقم دستگیر شد

سپهر اقتصاد- معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به دستگیری سارق کیف پول‌های الکترونیک در این استان، گفت: این متهم پس از تبلیغ و اعتمادسازی در کانال‌های سیگنال دهی ارزهای دیجیتال با دریافت رمز کیف پول الکترونیک افراد، به ۲۹ کیف پول دسترسی و بیش از یک میلیارد تومان سرقت کرده‌است.

به گزارش  دادسرای عمومی و انقلاب قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل تحریری در این زمینه افزود: این سارق ارزهای دیجیتال، در کانال‌های تلگرامی با چند آی دی مختلف وارد شده و پیام‌هایی در رابطه با سیگنال دهی و معرفی ارز دیجیتال به‌صورت عمومی در گروه‌های مختلف می‌داد.

وی اضافه کرد: این سارق با بیان این‌که سرمایه خود را در صرافی نگذارید و حتما به کیف پول ولت انتقال دهید، اقدام به فریب قربانیان و هدایت آنان به چت خصوصی می‌کرد و با ترفندهای خود، رمز کیف پول آن‌ها را دریافت می‌کرد.

وی با اشاره به این‌که  متهم با ردیابی و اقدامات فنی شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای قم و پلیس فتا در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شده است، گفت: متهم مبالغ دریافت شده را صرف شرکت در سایت‌های شرط‌بندی و پیش‌بینی مسابقات فوتبال و بسکتبال و خریدهای تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی، لب تاپ و دیگر موارد کرده‌است.

تحریری در خصوص سوءاستفاده کلاه‌برداران از افراد ناآگاه در حوزه رمزارزها هشدار داد و بیان کرد: کاربران تحت هیچ شرایطی رمزهای کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و اطلاعات کافی را از کارشناسان مربوطه دریافت کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر