ساکنان مناطق محروم قم، تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می‌گیرند 

ساکنان مناطق محروم قم، تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می‌گیرند 

سپهر اقتصاد - مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی شهرقائم با بیان اینکه حدود پنج هزار تَن در محله شهرقائم قم دسترسی به پوشش بیمه خدمات درمانی مناسب ندارند گفت: ارائه خدمات بیمه سلامت رایگان برای این افراد در مناطق کم برخوردار در حال اجرا است.

به گزارش  روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت قم، ابوالفضل معرفی با بیان اینکه ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی محله شهرقائم از جمله اولویت های اصلی دفتر تسهیلگری است  تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان بیمه سلامت استان، طرح پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برای ساکنان محله شهرقائم آغاز شده است.

معرفی گفت: از ابتدای حضور دفتر تسهیلگری در محله شهرقائم، مسائل و مشکل‌های مختلف محله، از طریق رایزنی با نهادهای ذی ربط رو به بهبود استک از جمله مسائل مهم و اساسی در محله شهرقائم، کمبود زیر ساخت‌های لازم در حوزه سلامت و درمان است.

وی ادامه داد: دفتر تسهیل‌گری جهت حل این مساله، اقدام‌های مختلفی را همراه با ساکنان محله، در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: طرح پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان، از جمله اقدام‌هایی است که دفتر تسهیل‌گری با پشتوانه مطالبه گری‌های مردمی، همراه با سازمان بیمه سلامت استان در حال اجرا در محله شهرقائم می‌باشد.

مدیر تسهیل‌گری شهرقائم گفت: براساس مطالعه‌ها و بررسی‌های میدانی دفتر تسهیل‌گری، از اهم دلایل مراجعه نکردن به موقع ساکنان محله‌های کمتر برخوردار به مراکز درمانی، هزینه‌های بسیار زیاد استفاده از خدمات درمانی می باشد، بدین ترتیب پوشش بیمه ‌ای مناسب و رایگان می تواند، نقش بسزایی در افزایش استفاده از خدمات درمانی در محله و به دنبال آن افزایش سطح سلامت در این محله باشد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دفتر تسهیل‌گری، بیش از ۱۵ درصد از ساکنین محله فاقد پوشش بیمه سلامت است، براساس پیگیری‌ها و اقدام‌های دفتر تسهیل‌گری طرح پوشش بیمه سلامت همگانی در محله شهرقائم به صورت کامل و پلاک به پلاک در حال اجرا است.

معرفی ابراز امیدواری کرد: با همکاری نهادهای متولی برای اجرای هرچه بهتر و بیشتر این طرح، وضعیت سطح سلامت در محله شهرقائم، رشد چشمگیری داشته باشد و از این طریق، شاخص های کیفیت زندگی در این محله بهبود یافته و محله شهرقائم، بعنوان اولین محله شهر قم باشد که تمام ساکنان آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

شهرقائم یکی از محله‌های حاشیه قم است، این محله ۳۰ هزار تَن جمعیت دارد که ۳۸ درصد آن را اتباع تشکیل می‌دهند

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر