پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان

سپهر اقتصاد-  مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در ادامه ارائه بیش از ۷۰۰ سرویس اینترنت به مدارس و مراکز آموزشی شهری و روستایی و اتصال بیش از ۸۰ مرکز آموزشی به فیبرنوری، سرعت بخشی در ارائه کلیه خدمات و سرویس‌های ارتباطی به ارگان‌های درگیر کرونا، بازسازی برخی از شبکه‌های ارتباطی و پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از دیگر اقدامات معرفی کرد.

محمد حاج عینی مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در حاشیه نشست خبری که با حضور مهندس مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به صورت ویدئو کنفرانسی در سالن کنفرانس مخابرات استان قم برگزار شد، زیر ساخت گسترده فیبرنوری و شبکه انتقال، دارا بودن سهم غالب بازار باند پهن ثابت و سیار، کیفیت مطلوب شبکه دیتا و سیار، دارا بودن ضریب نفوذ بالای تلفن ثابت و دیتا و همراه، وضعیت مطلوب پشتیبانی خدمات و رضایتمندی، پرسنل سخت کوش و بهره گیری مستمر از مدل های کیفیت را از نقاط قوت مخابرات منطقه قم دانست.

وی در خصوص اقدامات و پروژهای مخابرات استان عنوان کرد: اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری خانگی و تجاری و ایجاد امکانات دسترسی برای حدود ۵۳۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری، توسعه و راه اندازی حدود ۱۷۰۰۰ پورت پر سرعت VDSL جهت بهره مندی همشهریان از اینترنت با کیفیت و پرسرعت و ارتقاء سطح پهنای باند ورودی استان جهت تسریع و تسهیل دسترسی به شبکه اینترنت در ایام کرونا و همچنین برنامه ریزی و اهتمام نسبت به بهبود تجربه مشتریان و کاهش مدت زمان دایری و پشتیبانی کلیه خدمات مخابراتی اقداماتی است که انجام شده است.

حاج عینی در ادامه ارائه بیش از ۷۰۰ سرویس اینترنت به مدارس و مراکز آموزشی شهری و روستایی و اتصال بیش از ۸۰ مرکز آموزشی به فیبرنوری، سرعت بخشی در ارائه کلیه خدمات و سرویس‌های ارتباطی به ارگان‌های درگیر کرونا، بازسازی برخی از شبکه‌های ارتباطی و پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از دیگر اقدامات معرفی کرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در خصوص وضعیت ارتباطات نقاط روستایی خاطرنشان کرد:۱۷۹ روستا دارای تلفن ثابت، ۱۶۱ روستا دارای اینترنت ثابت، ۱۰۲ روستا دارای فیبر نوری و ۲۵۱ روستا دارای تلفن همراه هستند.

حاج عینی کسب رتبه نخست در پوشش جمعیتی تلفن همراه، بهینه سازی شبکه سیار و ارزیابی شبکه تلفن ثابت و دیتا در سطح کشور و کسب رتبه دوم در ارائه سرویس VDSL در سطح کشور را از دستاوردها و افتخارات مخابرات استان عنوان کرد.

وی در ادامه یادآورشد: برخورداری از کیفیت بالای شبکه اینترنت و وضعیت مطلوب شاخص‌های کیفی شبکه، برخورداری از ضریب نفوذ بالای تلفن ثابت و VDSL نسبت به متوسط کشوری و همچنین کیفیت بالای پاسخگویی و پشتیبانی خدمات نسبت به متوسط کشوری از دیگر افتخارات مخابرات استان است.

حاج عینی در پایان گفت:  بروز سرقت‌های مستمر تجهیزات مخابراتی و لزوم همکاری بیشتر ارگان های مرتبط در راستای کاهش خسارات و تسریع در برخورد با عاملان یکی از مشکلات مخابرات استان است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر