شهرداری قم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند می‌شود

سپهر اقتصاد- رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از برپایی غرفه‌ای به‌منظور معرفی دستاوردهای قم در نمایشگاه شهر پایدار خبرداد و گفت: در این نمایشگاه، با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف پردازش تصاویر دوربین‌های ترافیکی و هوشمندسازی شهری تفاهم‌هایی انجام شده است.

شهرداری قم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند می‌شود

علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برپایی غرفه شهرداری قم در نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار در جزیره کیش اظهار داشت: این نمایشگاه با مشارکت بخش‌های دولتی در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، حمل‌ونقلی و ....، شهرداری‌های کلان‌شهرها، بانک‌های عامل، شرکت‌های دانش‌بنیان و..... برپا شده است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه شهر پایدار کیش با مشارکت 12 وزارتخانه از روز پنجشنبه گذشته با حضور مقام‌های کشوری افتتاح شده است که هدف آن ایجاد زیرساخت‌ها و تکنولوژی‌های لازم برای شهر پایدار است و انتخاب جزیره کیش به‌عنوان مکان این نمایشگاه به این علت بود که کیش به عنوان پایلوت شهر پایدار انتخاب شده و دستاوردهایی در این شهر رقم زده شده است که مدیران شهری باید با آن‌ها آشنا می‌شدند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: از مجموع شهرداری قم 20 نفر شناسایی شدند که باید این افراد به کیش می‌رفتند اما در نهایت برپایی غرفه در این نمایشگاه را با حضور 8 نفر از شهرداری قم دنبال کردیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این نمایشگاه حضور دارند و از جمله اتفاقات خوبی که در این نمایشگاه محقق شد، تعامل مطلوب با شرکت‌های دانش‌بنیان بود که تا به امروز دو قرارداد کاربردی نوشته شده است.

مؤمن حجازی از تفاهم با یکی از بانک‌های عامل برای پرداخت های الکترونیک و شهروندی خبر داد و افزود: مقرر شد در کوتاه‌ترین زمان این سیستم بانکی برای استقرار حساب‌های شهروندی برای پرداخت های خرد شهری اجرایی شود.

وی با اشاره به همکاری با برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این نمایشگاه اضافه کرد: با این شرکت‌ها در حوزه پردازش تصاویر دوربین‌های ترافیکی، هوشمند سازی شهرسازی، فناوری اطلاعات و هوشمند سازی حمل‌ونقل و ... تفاهم‌هایی شده است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.