صادرات قم در آذرماه از نظر ارزش ۹۵ درصد رشد داشت

سپهر اقتصاد - مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش دلاری صادرات این استان در آذرماه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،۹۵.۲درصد رشد داشت که نشان از روند رو به رشد فعالیت‌های تجاری در قم دارد.

به گزارش ایرنا، اسفندیار دریکوندی  بیان کرد: در آذرماه سال‌جاری بیش از ۳۳ میلیون دلار کالا از گمرکات استان قم به کشورهای هدف صادر شد، این درحالی است که این رقم در آذرماه سال‌گذشته حدود ۱۷ میلیون دلار کالا بود.

وی افزود: از نظر وزنی نیز در آذرماه امسال ۳۵هزار و ۲۳۰ تن کالا از گمرکات استان صادر شد که این میزان در مقایسه با آذر سال ۹۹ که رقم آن ۱۲هزار و ۳۴۴تن کالا بود، بیش از ۱۸۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت هفت‌هزار و ۶۰۰ تن کالا در قالب ۳۵۹ اظهارنامه و به ارزش ۳۸ میلیون دلار نیز از طریق گمرکات قم وارد کشور شد که بیشتر حجم آن شامل مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال در استان است.

دریکوندی گفت: با توجه به فضای مثبت موجود در زمینه فعالیت‌های تجاری استان، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های باقی‌مانده از سال‌جاری نیز روند صادرات و واردات استان در سطح بالاتری دنبال شود.

وی ادامه داد: تلاش گمرکات قم این است که علاوه بر افزایش روند صادرات کالاهای تولید داخل در بازارهای جهانی،‌ محصولات مورد نیاز استان نیز که مشابه داخلی ندارد با سهولت بیشتری وارد شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم مقابله با قاچاق برای حمایت از کالاهای ساخت داخل،‌ افزود: در همین راستا طی آذرماه سال‌جاری ۱۰۸ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد ریال در گمرکات قم تشکیل شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر