صادرات قم در اردیبهشت‌ماه از ۳۱ میلیون دلار فراتر رفت

سپهر اقتصاد - مدیرکل گمرکات قم گفت: صادرات این استان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به رقم ۳۱ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۱۵ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌قبل بیش‌از ۱۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا،اسفندیار دریکوندی بیان‌کرد: این میزان صادرات در قالب ۶۸۳ مورد اظهارنامه و به وزن ۳۶ هزار و ۹۲۴ تُن به ثبت رسیده که در این شاخص‌ها نیز حجم صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال‌قبل به ترتیب با رشد ۸۷.۶ و ۱۵۱.۹ درصدی مواجه بوده‌ است.

وی افزود: واردات استان نیز در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در قالب ۳۰۱ مورد اظهارنامه، به وزن چهار هزار و ۶۵۶ تُن و ارزش ۲۶ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۴۲۵ دلار بوده‌است که بیشتر حجم آن را کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در استان تشکیل می‌دهد.

دریکوندی با بیان این که درآمد کل گمرکات استان نیز طی این مدت به ۴۰۷ هزار میلیون ریال رسیده‌است،‌ گفت: گمرکات قم در زمینه ترانزیت کالا با گمرکات دیگر کشور نیز به خوبی فعال است و در همین رابطه تعداد ۳۰۵ مورد کالا به وزن هشت‌هزار و ۶۸۵ وارد گمرکات قم شده و همچنین ۱۸ مورد کالا به وزن ۲۶۲ تُن از آن خارج شده‌است.

وی با اشاره به فعالیت ‌گسترده گمرکات قم درزمینه مقابله با قاچاق نیز افزود: در همین رابطه ۵۰ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در گمرکات استان تشکیل شده‌است و روند رسیدگی به آن در مراجع قانونی ذی‌صلاح دنبال می‌شود.

مدیرکل گمرکات قم گفت: فعالیت‌های تجاری استان قم طی سال‌های اخیر به ویژه پس از فروکش کردن شیوع کرونا به خوبی سرعت گرفته‌است و اکنون کالاهای تولید شده در این استان در بسیاری از بازارهای بین‌المللی در دسترس مشتریان است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر