ضرورت تشکیل کمیته سیاست گذاری برای تحقق آثار ملموس و عملی شهر ملی انگشتر در قم

سپهر اقتصاد-استاندار قم بر ضرورت تشکیل کمیته سیاست گذاری برای تحقق آثار ملموس و عملی شهر ملی انگشتر در قم تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان  با اشاره به ثبت قم به عنوان شهر ملی انگشتر، اظهار کرد: توسعه خوشه انگشتر در استان قم آثار  مهمی در قم دارد.
استاندار قم با بیان اقدامات عملی در بستر سازی تبیین و تثبیت شهر ملی انگشتر در قم، اضافه کرد: این مهم نباید فقط در محدوده تابلو های تبلیغاتی و  تحت یک نام باشد، بلکه باید از تمام منابع و ظرفیت های استانی و ملی در راستای عملیاتی شدن این جایگاه استفاده شود تا پیامد های آن در زندگی روزمره، کاری و اقتصادی مردم آثار ملموس داشته باشد.
وی ادامه داد: برای ثبت جهانی شهر انگشتر باید برنامه ریزی مدون صورت گیرد تا ظرفیت های قم به عنوان شهر ملی انگشتر مطرح شود و امکان ثبت جهانی شهر انگشتر قم فراهم شود و این موضوع در قم به گونه ای رقم خورد، که آثار ملموس و عملی در سطح شهر در رابطه با این صنف و هنرمندان نمود عملی پیدا کند.
سرمست تشکیل کمیته سیاست گذاری شهر ملی انگشتر با محوریت معاونت اقتصادی استانداری قم  و حضور دستگاه های ذیربط و نمایندگان خوشه انگشتر  را مورد توجه قرار داد و گفت: با تعیین و تصویب تکالیف دستگاه ها، ساز و کار لازم برای عملیاتی شدن شهر ملی انگشتر  فراهم شود و باید احصاء این وظایف به گونه ای منعطف باشد که به اقتضاء شرایط بروز رسانی شود.
نماینده عالی دولت در استان، بیان داشت: از تمام ظرفیت ها برای ارائه تسهیلات و حمایت از هنرمندان خوشه انگشتر سازی استفاده شود و در این مسیر از حوزه های مختلف استانداری تا حصول نتیجه پیشرفت امور پیگیری شود تا برنامه های عملیاتی ارائه شده از سوی دستگاه ها اجرایی شود.
سرمست همچنین  اهمیت ساماندهی بازار شمسه را مورد توجه قرار داد و افزود:  اقدات صورت گرفته در مسیری باشد که منجر به پویایی و فعالیت این بازار بوده و فضای مناسب برای حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی صورت گیرد.
استاندار قم به توجه ویژه پیرامون پروژه های اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: تهیه اطلس سرمایه گذاری و بسته سوغات استان از جمله پروژه های مهمی است که در حوزه اقتصاد مقاومتی می تواند نقش مهمی در بهبود اقتصادی و تحقق شعار سال ایفا کند.
وی ادامه داد: تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری استان و برنامه ریزی برای به ثمر رساندن این مناطق یکی از اولویت های اصلی استان است.
سرمست با بیان ارائه تسهیلات قانون ایجاد اشتغال پایدار روستایی و تامین اعتبارات لازم برای حمایت از دستگاه های مددرسان، گفت: از جمله وظایف کارگروه نظارت در این زمینه، تلاش در راستای فعال کردن، حمایت و هدایت امور است تا با پیشنهادات رفع موانع، پیشرفت کار را در پی داشته باشد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر