طرح مرمت راه‌های استان قم با قیر پلیمری عملیاتی شد

سپهر اقتصاد - رییس اداره نگهداری راه‌های برون‌شهری قم، اعلام کرد: با اعتباری افزون بر ۵۸ میلیارد ریال طرح مرمت و درزگیری محورهای جاده‌ای این استان به طول ۳۰۰ هزار متر، عملیاتی شد.

به گزارش اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، محمد معارف وند دراین خصوص بیان داشت: این طرح که به منظور صیانت از راه‌ها و افزایش عمر آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد، درسطح راه‌هایی قابلیت اجرایی دارد که ترک‌های آن از عمق و عرض کم برخوردار باشد.

وی افزود: دراین طرح ابتدا با اجرای عملیات بادگیری و تراش با کاتر، ضمن پاکسازی درزها، نسبت به ایجاد عمق مناسب به منظور تزریق قیر پلیمری گرم در محل ترک‌ها، اقدام می‌شود.

معارف وند افزود: پس از تزریق قیر پلیمری در محل ترک‌ها نسبت به پاشش پودر سنگ برروی سطوح اجرایی اقدام می‌شود.

وی درخصوص مشخصات فنی این طرح که عملیات اجرایی آن از مرداد ماه سالجاری آغاز شده، بیان داشت: پس از مطالعات صورت گرفته و بررسی‌های میدانی و شناسایی محورهایی که دارای ترک‌هایی با مشخصات فنی یاد شده بوده‌اند و همچنین با توجه به اولویت بندی‌های ملحوظ نسبت به اجرای طرح درزگیری با قیر پلیمری درسطح این محورها اقدام‌های فنی آغاز شد.

وی میزان اعتبار تخصیصی این طرح را افزون بر ۵۸ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی هزینه‌های این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تامین شده‌است.

محمد معارف وند در ادامه به طول اجرایی این طرح در سطح راه‌های استان اشاره و عنوان کرد: درقالب این طرح حفاظتی سطوح آسفالتی راه‌های برون‌شهری استان قم، بیش از ۳۰۰ هزار متر طول عملیات درزگیری با قیر پلیمری به اجرا گذاشته می‌شود.

وی بازه زمانی تکمیل طرح را ۶ ماهه اعلام و ابراز امیدواری کرد: با توجه به ضرورت تسریع در اجرا و همت جمعی در این رابطه، امیدواریم شاهد اجرای کامل آن تا پایان دی ماه امسال باشیم.

معارف وند در خاتمه تاکید کرد: نظر به اینکه طرح‌های عمران جاده‌ای با اعمال محدویت‌های ترافیکی همراه است، از تمامی کاربران گرامی درخواست می‌شود ضمن رعایت جامع مقررات، همکاری و تعامل لازم با مجریان طرح را داشته باشند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر